رییس دانشگاه تبریز ؛

دانشگاه تبریز با ۲۰۰ دانشگاه دنیا همکاری دارد

1398/09/09 - 13:48 - کد خبر: 8083 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه تبریز در نشست هم‌اندیشی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه دنیا خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، میررضا مجیدی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به سابقه درخشان و طولانی تربیت دانشجو از نقاط مختلف جهان در این خطه گفت: حدود ۸۰۰ سال پیش ‌دانشگاهی به نام ربع رشیدی در شهر تبریز تأسیس شد که با جذب دانشجویان خارجی به چندین زبان زنده دنیا دانشجو تربیت می‌شد و به‌ نوعی یک دانشگاه کارآفرین بود و دانشگاه تبریز نیز در امتداد همان دانشگاه به وجود آمده است.

وی با تأکید بر اینکه شما دانشجویان باید افتخار کنید که دانشگاه تبریز را با توجه به سوابق درخشان در عرصه تولید علم و فناوری برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، اظهار کرد: شما دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی و علمی کشورتان هستید و از این‌رو باید با تحصیل و کسب مهارت‌های لازم دستاوردها و خاطرات خوبی از فرهنگ و دانش این سرزمین به کشورتان به ارمغان ببرید.

مجیدی در پایان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه دنیا و توسعه مبادلات علمی با دیگر کشورها را نشان از عزم جدی این دانشگاه برای ارتقای سطح بین‌المللی این دانشگاه بیان کرد.

 

دفتر کنسولی در دانشگاه تبریز ایجاد می شود

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: در آینده نزدیک دفتر کنسولی در دانشگاه تبریز افتتاح و مسائل اقامتی دانشجویان حل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دانشجویان خارجی در حوزه‌های رفاهی و خدماتی افزود: برگزاری اردوهای تبریزگردی و ایران‌گردی، اجرای انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی مابین دانشجویان خارجی و مرکز جامعه‌المصطفی العالمیه از جمله این برنامه‌ها است.

رضا محمدی، سرپرست اداره دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز نیز گفت: حدود ۳۰۰ نفر دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، سوریه، یمن، نیجریه، آذربایجان، ترکیه و تعدادی دانشجو نیز از کشورهای دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در آینده نزدیک با جذب دانشجویان این تعداد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دانشگاه تبریز با ۲۰۰ دانشگاه دنیا همکاری دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار