فرماندار عجب‌شیر خبر داد؛

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی راه‌های روستایی عجب‌شیر

1401/08/26 - 15:20 - کد خبر: 80804 نسخه چاپی

نصر: فرماندار عجب‌شیر گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها و ساماندهی راه‌های روستایی این شهرستان تخصیص یافته است.

به گزارش نصر، جعفر قادری روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش قلعه‌چای این شهرستان با بیان اینکه بیشتر جاده‌ها و راه‌های روستایی نیازمند بهینه‌سازی، اصلاح، آسفالت‌ریزی یا خط کشی است، افزود: این میزان اعتبار برای آسفالت و تعریض راه روستاهای خانیان تا هرگلان، ساماندهی ریزش کوه بالادست سد قلعه‌چای و روکش آسفالت آلمالو هزینه می‌شود.
فرماندار عجب‌شیر از ناقص ماندن بازنگری طرح‌های هادی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: مهاجرت معکوس در برخی از روستاها شروع شده و نیازمند اصلاح و بازنگری طرح هادی هستیم؛ بر همین اساس طرح هادی ۱۰ روستا طی سال جاری بازنگری می‌شود و ۱۴روستا برای بازنگری در اولویت قرار می‌گیرد.
«قادری» با اشاره به اینکه ۱۵ روستای عجب‌شیر در وسط یا کنار رودخانه قرار دارند و همواره مردم این روستاها در تهدید هستند، اظهار داشت: اجرای اقدامات پیشگیرانه در این روستاها نوعی مدیریت قبل از بحران است که باید انجام شود.
وی همچنین از دهیاران این شهرستان خواست تا در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و خدماتی با همکاری سپاه ناحیه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی و سایر ادارات در جهت توسعه و آبادانی روستاها گام بردارند.
توسعه روستایی با هدف ارتقای سطح معیشت روستاییان همواره یکی از دغدغه های مسئولان و سیاست‌گذاران به شمار می‌رود و احداث و ساماندهی راه‌های روستایی در این مسیر بسیار راهگشاست تا جایی که آبادانی در سایه ساماندهی راه‌های دسترسی سریع‌تر از تصور به سراغ این مناطق می‌آید.
عجب‌شیر در دامنه پیشکوه‌های سهند و کرانه دریاچه ارومیه قرار دارد و از شمال به شهرستان آذرشهر، از شرق به شهرستان مراغه، از جنوب به شهرستان بناب و از غرب به دریاچه ارومیه محدود است.
این شهرستان دارای دو بخش به نام‌های «مرکزی» شامل دهستان‌های دیزجرود غربی و خضرلو و «قلعه‌چای» شامل دهستان‌های دیزجرود شرقی و کوهستان است و ۲ نقطه شهری به نام‌های عجب‌شیر و جوان‌قلعه و ۴۹ روستا دارد.
انتهای پیام/
تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی راه‌های روستایی عجب‌شیر خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار