مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی:

نظارت در سازمان‌های عمومی دست‌گیری است؛ نه «مچ‌گیری»

1401/08/25 - 16:36 - کد خبر: 80709 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی اقدام نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور را دست‌گیری و نه مچ‌گیری توصیف کرد و گفت: این سازمان برای همکاری با نهادهای نظارتی در راستای شفافیت و سلامت تأمین‌اجتماعی آمادگی کامل دارد.

به گزارش نصر، میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور که در محل ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در سازمان تأمین‌ اجتماعی در خدمت مردم هستیم و این نعمتی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است. در مسئله خدمت به مردم، باید حق مطلب را به‌درستی ادا کنیم و حضور و نظارت همکاران سازمان بازرسی برای تحقق این امر بسیار مهم است.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر انجام ماموریت خطیر تأمین معیشت و سلامت اقشار تحت پوشش، باید دقیق‌ترین گام‌ها را بردارد و بازرسی در این موضوع به ما کمک می‌کند؛ در واقع بازرسی چشم بینای سازمان در این راه است تا ما درست‌ترین کار را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهیم و این مساله موجب افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود. کاری که بازرسی می‌کند، دست‌گیری است نه مچ‌گیری و مانع از کار سازمان نیست.
موسوی ادامه داد: هر قدر به عنوان یک سازمان خدمتگزار، با مردم با شفافیت تعامل کنیم و شفافیت تأمین‌اجتماعی را عینیت ببخشیم، سرمایه اجتماعی نظام هم افزایش می‌یابد.
وی گفت: با توجه به تنوع خدمات تأمین‌اجتماعی و جمعیت تحت پوشش این سازمان، مردم اشکالاتی به برخی از خدمات و رویه‌های ارائه خدمات ما داشته و سوالاتی برای آنها ایجاد شده است؛ ما تنها در یک صورت می‌توانیم به این ابهامات و سئوالات پاسخ دهیم و آن هم شفافیت است. اساساً نگاه سیستمی با شفافیت می‌تواند محقق شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: همراه با رویکرد فسادستیزی دولت انقلابی در سازمان تأمین‌اجتماعی در مبارزه با تخلفات و مظاهر و بسترهای فساد، تعارفی با هیچ کس نداشته و ضمن مبارزه جدی و مؤثر با فساد در داخل سازمان از همکاری دستگاه‌های نظارتی در این زمینه هم استقبال می‌کنیم.
موسوی با تقدیر از همکاری سازمان بازرسی کل کشور با سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: همراهی نزدیک سازمان بازرسی برای ما فرصت و مددکار ما در خدمت به مردم و به طور کلی باعث خرسندی است که همگرایی ملی برای کمک به سازمان تأمین‌اجتماعی اتفاق افتاده است.
اشکان میرمحمدی بازرس کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: همکاری نزدیکی میان سازمان بازرسی و سازمان تأمین‌اجتماعی و مجموعه شستا برقرار است. در این مدت شاهد بودیم که عزم، همت و اراده جدی در این سازمان برای حل مسائل مردم وجود دارد.
وی افزود: شفافیت و حمایت از سرمایه اجتماعی از هر چیزی بالاتر است و ما این را در تأمین‌ اجتماعی می‌بینیم و نگاه ما نیز به این سازمان متفاوت است، چون به طور مستقیم با مردم و حقوق مردم سر و کار دارند.

مأموریت مبارزه با فساد 
میرمحمدی گفت: در این سازمان نیز مثل همه‌ مجموعه‌های دیگر مأموریت مبارزه با فسار را دنبال خواهیم کرد اما رویکرد ما نسبت به تأمین‌اجتماعی حمایتی و در راستای کمک به این سازمان است تا بتواند به بیش از ۴۵ میلیون ایرانی خدمت‌رسانی کند.
بازرس کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور درباره تعاملات سازمان بازرسی با سازمان تأمین‌اجتماعی نیز اظهار داشت: در نحوه تعاملات باید به نحوی عمل کنیم که نه در کار سازمان تأمین‌اجتماعی توقف ایجاد شود، نه از شجاعت و جسارت مدیران این سازمان کاسته شود و در عین حال الزامات قانونی هم مورد توجه قرار گیرد.
میرمحمدی تأکید کرد: در این راستا ما نیاز به لوازمی داریم؛ البته در این مدت چیزی نبوده است که از سازمان تأمین‌اجتماعی بخواهیم؛ اعم از اسناد و مدارک و دسترسی‌ها که در اختیار ما گذاشته نشده باشد. هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی با سازمان بازرسی جای قدردانی دارد.
انتهای پیام/
نظارت در سازمان‌های عمومی دست‌گیری است؛ نه «مچ‌گیری» خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار