مدیر کل ورزش و جوانان استان مطرح کرد:

آذربایجان شرقی رتبه دوم تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده کشور

1401/08/24 - 17:53 - کد خبر: 80617 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت:  آیین نامه جدید تاسیس مراکز و دفاتر مبتنی بر آیین نامه ستاد ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره مصوب هیأت محترم وزیران است تا نسبت به حمایت از و توانمندسازی جوانان با ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در راستای تحقق سیاستهای کلی جمعیت طراحی و تدوین و منتشر شده است.

به گزارش نصر، حبیب ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان با اعلام این خبر گفت: برنامه ریزی های انجام گرفته در سطح وزارت ورزش و جوانان منجر به تدوین و انتشار آیین نامه جدید تاسیس مراکز و دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده شده است تا مراقبت از خانواده ها در برابر وقایع مختلف و پدیده های اجتماعی به شکلی صحیح انجام گیرد.
وی در ادامه افزود: آیین نامه جدید تاسیس مراکز و دفاتر مبتنی بر آیین نامه ستاد ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره مصوب هیأت محترم وزیران است تا نسبت به حمایت از و توانمندسازی جوانان با ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در راستای تحقق سیاستهای کلی جمعیت  طراحی و تدوین و منتشر شده است.
ستوده نژاد در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای متقاصیان تاسیس این مراکز و دفاتر اظهار داشت: افراد متاهل بالای 30 سال که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی یا مشاوره باشند می توانند نسبت به تاسیس این مراکز و دفاتر اقدام کنند و با این رویه، نظارت بر حسن فعالیت این مراکز و دفاتر توسط اداره کل ورزش و جوانان عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد: با تاسیس این مراکز و دفاتر در موضوع اشتغال زایی نیز گام های خوبی برداشته می شود.
ستوده نژاد گفت:  راه اندازی این مراکز  نوید بخش اهتمام ویژه وزارت ورزش و جوانان برای حمایت از ارکان خانواده و ارائه مشاوره های پیش، حین و پس از ازدواج به جوانان متقاضی ازدواج و زوج هایی که زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند، است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل با وجود بدنه ی کارشناسی کاربلد و ساعی، مسئله انتشار فراخوان و بررسی تقاضاهای واصله را با جدیت پیگیری می کند تا افرادی که شایستگی آنها چه از حیث مسائل عمومی و اجتماعی و چه از حیث دانش تخصصی مستند باشد به سمت مراحل بعدی صدور مجوز هدایت شوند.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی رتبه دوم تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده کشور حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار