معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه:

بانک‌ها برای خرید کشتی در دریای خزر ورود کردند/ موافقت روسیه با برقراری پلمپ الکترونیک

1401/08/24 - 11:23 - کد خبر: 80558 نسخه چاپی

نصر: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه اظهار داشت: پیشنهاد پلمپ الکترونیک بین دو کشور مطرح شده است اگر اجرا شود کالا بدون اینکه لمس شود به مقصد می‌رسد. این شیوه یک گام از گمرک سبز بالاتر است، روسیه موافقت خود را اعلام کرده و اگر اجرا شود تجارت آزاد خواهیم داشت.

به گزارش نصر، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در جلسه روسای اتاق بازرگانی ایران و روسیه، گفت: روسای جمهور ایران و روسیه برای توسعه روابط تجاری این دو کشور ملاقات های زیادی داشتند و به این توافق کردند که رقم تجارت دو کشور به عدد 5 میلیارد دلار برسد.
این مقام مسئول ادامه داد: وزرای کشاورزی، اقتصاد، صمت و راه و شهرسازی به روسیه سفر کردند و توافقات خوبی رسیدند و امروز زمان آن رسیده است که نتیجه این توافقات را مشاهده کنیم.
وی بحث حمل و نقل را در توسعه روابط تجاری مهم دانست و افزود: برای کریدور شمال - جنوب بیش از 10 جلسه دو، سه، پنج، و هفتجانبه برگزار شده تا بتوانیم مسائل تعرفه‌ای را در مورد راه آهن حل کنیم.
صفری تصریح کرد : تعرفه‌های راه آهن از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ثابت شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزرات خارجه حمل ونقل دریایی در دریای خزر و دریایی سیاه را مهم دانست و گفت: طرف ایرانی و روسی اقدام عاجل در این زمینه نکردند و به طور موقت چند کشتی برای حمل کانتینر خریداری شده است و چند بانک برای خرید کشتی در دریا خزر ورود کردند.
صفری با بیان اینکه خط هوایی نامحدود است، گفت: در ماه بیش از 80 پرواز صورت می‌گیرد. در 10 روز گذشته قطاری 45 کیلومتری بین آذربایجان و روسیه شکل گرفت که ضایعات زیادی برای روابط تجاری دو جانبه ما ایجاد کرد که با پیگیری‌های آقای مخبر از دیروز این مشکل رفع شد.
وی خطاب به تجار، گفت: گمرک و حمل و نقل مهم است و اگر این دو فاکتور نباشد کار به بن بست می‌رسد.
به گفته صفری، پیشنهاد پلمپ الکترونیک بین دو کشور مطرح شده است اگر اجرا شود کالا بدون اینکه لمس شود به مقصد می‌رسد. این شیوه یک گام از گمرک سبز بالاتر است، روسیه موافقت خود را اعلام کرده است و اگر اجرا شود تجارت آزاد خواهیم داشت.
انتهای پیام/
بانک‌ها برای خرید کشتی در دریای خزر ورود کردند/ موافقت روسیه با برقراری پلمپ الکترونیک ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار