خبر/

سفر خداییان به مسکو برای شرکت در اجلاس آمبودزمان‌های اوراسیا

1401/08/24 - 10:16 - کد خبر: 80544 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای شرکت در اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا به مسکو سفر کرد.

به گزارش نصر، هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مسکو برگزار می‌شود.
ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بامداد سه‌شنبه برای شرکت در هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا با استقبال «کاظم جلالی»، سفیر کشورمان در روسیه وارد مسکو شد.
ذبیح‌الله خدائیان در فرودگاه مسکو با بیان اینکه «آمبودزمان» در کشورهای مختلف وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون، حمایت از حقوق شهروندان و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی را برعهده دارند، افزود: سازمان بازرسی کل کشور در ایران این وظیفه را برعهده دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ایران، روسیه، ارمنستان و قرقیزستان از بنیانگذاران این اتحادیه هستند، گفت: هم‌اکنون تعداد دیگری از کشورها نیز به عضویت این اتحادیه درآمده‌اند.
وی به امضاء تفاهم‌نامه های همکاری بین کشورهای عضو این اتحادیه اشاره و تاکید کرد: براساس تفاهم‌های انجام شده، در صورتی‌ که اتباع کشوری در دیگر کشورهای عضو، مورد ظلم قرار گیرد و یا شکایتی داشته باشند، با مراجعه به آمبودزمان‌ها و سازمان بازرسی می‌توانند حقوق قانونی خود را مطالبه کنند.
ذبیح‌الله خدائیان با تشریح برنامه‌های اجلاس دو روزه اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا گفت: در کنار بررسی راه‌های توسعه همکاری بین کشورهای عضو، امسال به طور خاص موضوع جوانان، یکی از دستور کارهای اجلاس است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در حاشیه این اجلاس همچنین با مقامات کشورهای شرکت کننده و نیز مقامات قضایی روسیه، از جمله دادستان کل و رئیس دیوان عالی روسیه مذاکره و رایزنی خواهیم داشت.
انتهای پیام/
سفر خداییان به مسکو برای شرکت در اجلاس آمبودزمان‌های اوراسیا خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار