فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

استارت انتخابات مجلس یازدهم از فردا / اعتراض حق مردم است

1398/09/09 - 11:50 - کد خبر: 8052 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز گفت: در صورت تخلف هر یک از کاندیداها با آنها برخورد قانونی خواهد شد و تفاوتی وجود ندارد حتی اگر داماد رئیس جمهور بخواهد از تبریز شرکت کند.

به گزارش نصر، "بهروزمهدوی" صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه در خصوص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم یازدهمین دوره انتخابات مجلس با حضور پرشور مردم آغاز شود.

مهدوی اظهار کرد: از فردا ثبت‌ نام از داوطلبین مجلس شورای اسلامی شروع شده و تا ۱۶ آذر ادامه دارد.

فرماندار تبریز گفت: ۲۲ بهمن اعلام اسامی قطعی نامزدان مجلس شورای اسلامی خواهد بود و زمان تبلیغات کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه خواهد بود.

وی عنوان کرد: شکل برگزاری انتخابات با گذشته هیچ تفاوتی ندارد و تنها برخی قوانین جزئی که اصلاح شده است متفاوت خواهد بود.

مهدوی تصریح کرد: اعتراضات در راستای گرانی حق مردم است اما باید در شکل قانونی صورت بگیرد نه با تخریب اموال عمومی و شخصی که مردم آذربایجان از اول مسیرشان با آشوبگران جدا بود.

وی ابراز کرد: اگر گروه‌ ها با کسب مجوز اقدام به اعتراض و راهپیمایی می‌کردند مشکلی نبود.

مهدوی با بیان اینکه اعتراض به معنای تخریب و از بین بردن اموال عمومی نیست، افزود: دشمن سعی دارد تا با سواستفاده از برخی مشکلات انتخابات را کمرنگ کند.

فرماندار تبریز اذعان کرد: افرادی که ۱۸ سال تمام دارند، میتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند. دو سوم افراد جامعه واجد شرایط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی به تبلیغات پیش از انتخابات اشاره کرد و گفت: در خصوص تبلیغات پیش از انتخابات قانون خاموش است و برخوردی در نظر نگرفته است.

وی ادامه داد: تا به امروز یک قانون شفافی در رابطه با تبلیغات زود هنگام وجود ندارد.

وی افزود: دلیل عدم وجود قانون به دلیل عدم اطمینان از شرکت افراد در انتخابات است.

مهدوی با بیان اینکه انتخابات امسال الکترونیکی است اما تمام الکترونیکی نیست، تصریح کرد: در هر استان یک شهرستان به عنوان پایلوت تمام الکترونیکی خواهد بود که تبریز جز این شهرستان‌ ها نیست.

وی ادامه داد: انتخابات در تبریز به صورت دستی و سامانه جامعه خواهد بود.

وی در خصوص استعفای مدیران دولتی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تا به امروز در سطح شهر تبریز هیچ مدیر دولتی استعفا نداده است.

وی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از کاندیداها با آنها برخورد قانونی خواهد شد و تفاوتی وجود ندارد حتی اگر داماد رئیس جمهور بخواهد از تبریز شرکت کند.

فرماندار تبریز اذعان‌کرد: سلایق سیاسی و جناحی به هیچ عنوان در برخورد با تخلفات انتخاباتی تاثیرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/

استارت انتخابات مجلس یازدهم از فردا / اعتراض حق مردم است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار