در 40 سالگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز صورت گرفت:

افتتاح مدرسه عالی مهارتی در تبریز

1401/08/23 - 17:29 - کد خبر: 80505 نسخه چاپی

نصر: مدرسه عالی مهارتی قالب سازی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در 40 سالگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی  در مراسم آغاز به کار این مدرسه عالی گفت: این مدرسه از بروز ترین روش قالب سازی و بروز ترین متد ها استفاده شده است.
آرش رنجبران به اشاره به 40 سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار داشت: ۲۳ آبان سالگرد تاسیس این واحد دانشگاهی به عنوان اولین واحد دانشگاهی در کشور است که آغاز این واحد دانشگاهی از سال ۱۳۶۱ از دانشگاه تبریز در شهر اولین ها بوده است. شایان ذکر است 40 سالگی در ادبیات ما سن پختگی و کمال و شکوفایی است.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام و یکی از مهم ترین و بزرگترین شبکه های علمی محسوب می شود.
یکی از محور های اصلی هدف گذاری شده توجه به آموزش های کاربردی و اشتغال آفرینی است و توسعه دانشکده های مهارتی و مدارس عالی به مهارتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:  این مدرسه عالی مهارتی قالب سازی هم در همین چار چوب قرار گرفته است. موضوع قالب سازی یکی از مسائل کلیدی در حوزه صنایع ریخته گری، آهنگری، برش و پرس است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، در خصوص مدرسه قالب سازی گفت: در این موسسه از به روز ترین روش قالب سازی و به روز ترین متد ها و ابزار ها استفاده شده است.
این مدرسه صرفا یک کاربرد فیزیکی از یک مدرسه قالب سازی نیست بلکه پشتوانه دانشی و ارتباط با مجموعه های بزرگ تخصصی و فنی و سطح تکنولوژی در این مدرسه به کار گرفته خواهد شد و  تمایز و اتکای یکی از اهداف این مجموعه است.
وی اضافه کرد: اولین دوره فارع التحصیلان این مدرسه را در دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت قالب ها استخدام خواهیم کرد. به تازگی یکی از مخازن تولید کامپوزیت که با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و دانشگاه آزاد کلید خورده است.
رنجبران ادامه داد: دانشگاه آزاد مولود انقلاب و یکی از سرمایه های بزرگ انقلاب است و بزرگترین ظرفیت دانشگاه آزاد ظرفیت حل مسئله که امروزه یکی از نیاز های جدی کشور است.

آذربایجان شرقی مهد صنعت تجارت و علم 
گزارش خبرنگار نصر حاکی است؛ صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: در استان آذربایجان شرقی دو هزار و ۵۶۰ طرح صنعتی در حال اجرا داریم که ۱۸۵ طرح از مهم ترین طرح های صنعتی در استان است همچنین ۲۷ مگا پروژه در استان فعال است که یکی از این پروژه ها روزانه هزار تن روغن خوراکی در استان تولید می کند.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته استان آذربایجان شرقی در افتتاح کارخانجات جدید رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است ، در یک سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ مجوز سرمایه گذاری در حوزه صنعت صادر شده  که این نشان دهنده علاقه به سرمایه گذاری در استان است.

 


وی در ادامه به حوزه صنف تولیدی و خدماتی استان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته در استان آذربایجان شرقی چهار هزار پروانه صادر شده است این در حالی است که بیش از ۴۰ هزار واحد صنعتی تولیدی در حال حاضر در استان فعالیت دارند.
پرنیان اضافه کرد: بهترین تولیدات در کشور انجام می گیرد ولی در حوزه برند سازی، تولید مشترک و بازار مشترک ضعف های بزرگی داریم.
انتهای پیام/
افتتاح مدرسه عالی مهارتی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار