سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان؛

قوانین و مقررات در مرز نوردوز با برگزاری نمایشگاه اطلاع‌رسانی شود

1401/08/23 - 15:18 - کد خبر: 80484 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد و برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی از قوانین و مقررات کشورهای مقصد برای مسافران خروجی از مرز نوردوز در جلفا لازم و ضروری است.

به گزارش نصر، احمد موقری روز دوشنبه در جلسه بررسی و تحلیل جرایم مربوط به اتباع ایرانی در خارج از کشور، بر لزوم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مسافرین از قوانین و مقررات کشور مقصد تاکید و اضافه کرد: در این خصوص علاوه بر دادگستری سایر نهادها از جمله نیروی انتظامی و فرمانداری ها باید وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی از هم وطنان که اقدام به مسافرت های خارج از کشور در قالب تورهای گردشگری به کشورهای همسایه می کنند مشکلاتی برایشان پیش می آید، اظهار داشت: متاسفانه این مشکلات حتی منجر به دستگیری و حبس هم میهنان می شود که علت اصلی و مهم این اتفاقات ناآگاهی و عدم اطلاع مسافرین از قوانین و مقررات کشور مقصد است.
موقری افزود: در این خصوص باید بررسی شود که چگونه و با چه شیوه هایی می توان آگاهی و اطلاعات لازم را به مسافران کشورهای خارجی ارایه کرد.
وی دغدغه دیگر مسافران خروجی از کشور را حین برگشت آنها از کشورهای خارجی بیان کرد که به گفته وی، اقلامی از کشورهای مقصد وارد می کنند که در کشور ما دارای عناوین مجرمانه می باشد. 
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد به زودی با همکاری دستگاه های مختلف در مرز نوردوز نمایشگاهی جهت اطلاع رسانی به مسافران خروجی به سمت جمهوری ارمنستان به صورت دایمی تشکیل شود. 
همچنین مقرر شد عناوین مجرمانه به انضمام مواد قانونی به دلیل به همراه داشتن برخی کالاهای ممنوعه توسط مسافران ورودی به کشور توسط دادستانی مرکز آذربایجان شرقی، استخراج و جهت چاپ بروشور و بنر اطلاع رسانی در اختیار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بگیرد.
پایانه مرزی «نوردوز» در منتهی علیه شمال آذربایجان شرقی در فاصله ۱۹۰ کیلومتری تبریز در حاشیبه رودخانه مرزی ارس واقع شده است که تنها مبداء ورودی و خروجی ایران به جمهوری ارمنستان می باشد.
پل مرزی نوردوز از شاهراه‌های اصلی واردات و صادرات به ارمنستان است که سالانه حدود ۲ میلیون نفر مسافر از طریق این نقطه مرزی به کشور ارمنستان و بالعکس سفر می‌کنند.
انتهای پیام/
قوانین و مقررات در مرز نوردوز با برگزاری نمایشگاه اطلاع‌رسانی شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار