نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

بهره برداری از فاز دوم نیروگاه هریس، ۶۰۰ مگاوات برق به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود

1401/08/22 - 14:28 - کد خبر: 80400 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: با شروع و بهره برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، ۶۰۰ مگاوات برق به ظرفیت برق کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش نصر، احمد محرم زاده در نشست بررسی مشکلات تأمین برق صنایع اهر و هریس و رفع موانع احداث فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با حضور معاون وزیر نیرو، بر افزایش ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و به مدار آوردن فاز دوم آن تأکید کرد.
وی گفت: با توجه به کمبود برق در استان و شهرستان‌های اهر و هریس و همچنین نیاز مبرم صنایع و معادن به تأمین برق جهت اجرای طرح‌های توسعه ای، لازم است وزارت نیرو نسبت به صدور مجوزهای لازم در خصوص احداث نیروگاه های خورشیدی، بادی و نیروگاه های تجدیدپذیر در استان و خصوصا شهرستان‌های اهر و هریس اقدام نماید.
محرم زاده افزود: در این جلسه  تصمیمات خوبی برای تأمین پست های ۶۳ کیلو ولت در شهرک صنعتی هریس و اهر از خط ۶۳ کیلو ولت دو مداره از پست ۲۳۰ تا شهرک صنعتی اهر با تأمین مالی ۴۰ درصد وزارت نیرو و ۶۰ درصد از طریق سازمان برنامه بودجه و شرکت شهرک‌های صنعتی اتخاذ شد که بزودی شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود.
وی در خصوص فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نیز گفت: خوشبختانه با قول مساعد معاون وزیر نیرو، مقرر شد از طریق وزارتخانه پیگیر رفع مشکلات اجرایی فاز دوم نیروگاه باشند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز در این جلسه از آمادگی کامل این وزارتخانه جهت حمایت از طرح ها و اجرای فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس خبر داد.
همایون حائری، از اهداف برگزاری این جلسه را تمرکز روی برق صنایع منطقه و همچنین توجه به روشنایی شهرستاه های اهر و هریس با لامپ های ال ای دی عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تهیه برق مورد نیاز شهرکهای صنعتی در منطقه گفت: انشالله سعی خواهیم کرد تا شروع فصل تابستان یکی از فازهای ۶۳ کیلو ولت را برای تامین برق شهرک های صنعتی منطقه با کمک برق منطقه ای انجام دهیم.
گفتنی است: نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر هریس واقع شده است و عملیات اجرایی این نیروگاه در ۲ فاز ۵۰۰ مگاواتی از اواخر سال ۱۳۹۵ آغاز و فاز نخست آن در سال ۱۳۹۸ بهره برداری رسیده و امسال نیز شاهد بهره برداری از واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی این نیروگاه بودیم.
انتهای پیام/
بهره برداری از فاز دوم نیروگاه هریس، ۶۰۰ مگاوات برق به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار