مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای آذربایجان‌شرقی از گاز خانگی

1401/08/22 - 12:53 - کد خبر: 80387 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای استان از نعمت گاز، گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی می‌شود.

به گزارش نصر، نادر کمالی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹۹ درصد خانوارهای روستایی در استان از نعمت گاز خانگی برخوردار هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی می شوند.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال برگزاری جشن استان سبز را خواهیم داشت، یادآوری کرد: از دو هزار و ۷۶۰ روستای هدف گاز رسانی دو هزار و ۴۴۰ روستا تا هفته دولت سال جاری گاز رسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، ادامه داد: گاز رسانی به ۷۰ شهر در استان انجام شده است.
کمالی با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته میزان مصرف گاز ۱۰۰ در صد افزایش داشته است، خازنشان کرد: با اصلاح الگوی مصرف و توجه به نکات اموزشی شرکت گاز می توانیم بدون قطعی گاز از پیک زمستانی عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی افزود: با توجه به استقرار سیستم مکانیزه منطبق بر استانداردهای روز در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و برنامه ریزی شده تأسیسات و تجهیزات گاز استان، تلاش بر این است از هدررفت گاز طبیعی در این بخش جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، شمار مشترکین گاز طبیعی در آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۹۹ مشترک افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی از جمله استان های برتر کشور در زمینه گازرسانی روستایی است که بخش عمده روستاهای آن سال ها قبل به شبکه گاز شهری متصل شده اند.
کارشناسان می گویند توسعه خدمات زیرساختی از قبیل گاز در روستاها در کنار اشتغالزایی پایدار، زمینه ساز تحقق مهاجرت معکوس در روستاهای آذربایجان شرقی است.
 انتهای پیام/
بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای آذربایجان‌شرقی از گاز خانگی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار