مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز؛

امسال ۹۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آتش نشانی تبریز هزینه شد

1401/08/22 - 11:32 - کد خبر: 80367 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی این شهر هزینه شده است.

به گزارش نصر، آتشپاد علیرضا زبردست، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تجهیزات انفرادی و سیستمی بوده است، افزود: این تجهیزات در چندین نوبت شامل لباس انفرادی مخصوص حریق، وسایل ارتباطی و بی سیم‌های پیشرفته، تجهیزات غواصی و ابزار آلات و امکانات مربوطه خریداری و تحویل آتش نشانان و ایستگاه‌های آتش نشانی تبریز شده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده برای به روز رسانی امکانات آتش نشانی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی تبریز، در فاز جدید برای بهره مندی ایستگاه‌های ۲۴ گانه تعدادی لوله ۲.۵ و ۱.۵ اینچی، اره آتشی بنزینی، دستگاه تجهیزات نجات (سیستم درب باز کن بادی) و چکمه ضد اسید مخصوص حریق خریداری و بین آتش‌نشانان و ایستگاه‌ها توزیع شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: بررسی نیازهای عملیاتی در حوزه حریق و امداد به طور مستمر انجام می‌ شود و خوشبختانه در خرید تجهیزات، تکنولوژی روز و امکانات کارآمد مورد توجه قرار گرفته است.
زبردست، ادامه داد: در این راستا همچنین دستگاه اره موتوری، تجهیزات مارگیری، تجهیزات تخصصی نجات کوهستان (صعود، فرود و ایمنی) و انگشتر بر و متعلقات مربوطه با توجه به کثرت عملیات‌های این حوزه خریداری شده است.
وی یادآوری کرد: برای ارتقای آگاهی فرماندهان ایستگاه‌ها کتاب راهنمای مواد شیمایی برای تمام ایستگاه‌های آتش نشانی خریداری و تحویل آنان شده است.
بر اساس استانداردهای جهانی برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که بر این اساس کلان شهر ۲ میلیون نفری تبریز نیازمند حدود ۴۰ ایستگاه آتش نشانی است.
انتهای پیام/
امسال ۹۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آتش نشانی تبریز هزینه شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار