رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛

غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

1401/08/22 - 10:23 - کد خبر: 80347 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری و سکون جو، تا بعد از ظهر چهارشنبه غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گویی افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در چهار روز آینده جوی پایدار در استان حاکم و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان می شود.
وی اظهار داشت: در این مدت، شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه در تبریز می شود بنابراین توصیه می شود تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری کنند.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق استان موجب افزایش ابرو وزش باد و در برخی نواحی مه و غبار محلی می شود.
امیدفر، ادامه داد: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، مجددا جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و برف در استان حاکم می شود و از غلظت آلاینده های جوی می کاهد.
وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در برخی شهرهای استان بارش باران روی داده است که بیشترین بارش از جلفا به میزان ۳.۴ میلی متر و کمترین بارش از اسکو به میزان یک دهم گزارش شده است.
امیدفر، افزود: در این مدت سراب با دمای منفی دو درجه و شهرستان های جلفا، میانه و عجبشیر با دمای ۶ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
انتهای پیام/
غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار