مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

ورود افراد غیرحرفه ای به حوزه کتاب آسیب زاست

1401/08/21 - 18:15 - کد خبر: 80322 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ورود افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص به عرصه کتاب به خصوص کتاب کودک و نوجوان را از آسیب‌های جدی این حوزه عنوان کرد.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" روز شنبه در نشست علمی بررسی وضعیت کتاب کودک و نوجوان در دهه اخیر افزود: حضور این افراد و رواج کتاب‌سازی و افزایش کمی کتابهایی که زحمتی برای تهیه و تالیف آن کشیده نشده از آسیب‌های جدی حوزه نشر کودک و نوجوان است و علت محجور ماندن مقوله کتاب در جامعه ما نیز به همین دلیل است.
وی، نویسندگی و تولید اثر در حوزه کودک و نوجوان را بسیار مهم و در عین حال سخت و تخصصی عنوان کرد و گفت: برای فعالیت در این حوزه باید از سواد ادبی و سواد انسان‌شناسی و روانشناسی بالایی برخوردار بود و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان باید از این دو شاخصه مهم برخوردار باشند.
وی بر لزوم انتشار کتب کیفی در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: اگر کتابهای تولید شده در عرصه کودک و نوجوان دارای کیفیت مطلوب و محتوای قدرتمند باشد بدون شک از سوی مخاطب نیز مورد استقبال واقع خواهد شد.
ناظمی، اظهار امیدواری کرد ناشران تخصصی کودک و نوجوان در استان تقویت شوند تا مردم بتوانند به این انتشارات اعتماد کنند.
وی همچنین بر لزوم معرفی کتابهای خوب از سوی کتابشناسان و کتابخوانان در فرصت‌های مختلف تاکید کرد.
ناظمی، همراهی نویسندگان و ناشران حوزه کودک و نوجوان و اهتمام برای تولید آثار کیفی در این حوزه را زمینه ساز رقم خوردن اتفاقاتی مبارک در عرصه تولید کتابهای خوب،‌با محتوا و باکیفیت برای کودکان و نوجوان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی عنوان کرد.
در این آیین از محمد قضایی، جعفر پوررضوی، معصومه اژدری، رحیم کرباسی، حسین قربانزاده و رسول زوارقی به عنوان نویسندگان، پژوهشگران و ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان استان تجلیل شد.
زنگ کتاب در هنرستان کوثر تبریز نواخته شد
امروز همزمان با نخستین روز هفته کتاب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی زنگ کتاب در هنرستان هنرهای زیبای کوثر تبریز نواخته شد.
"سیدقاسم ناظمی" در این آیین که با حضور هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت کتاب در تعلیم و تربیت، اظهار داشت: نخستین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به نام روز کتاب، دانش آموز، آینده نامگذاری شده و این نامگذاری خود نشان دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی در دوران نوجوانی و تاثیر آن در رشد و توسعه فرد و جامعه است.
وی، با اشاره به شعار امسال هفته کتاب، گفت: "ما همانیم که می خوانیم" شعار امسال هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است و این مقوله بر لزوم اهتمام بیشتر نوجوانان برای مطالعه کتاب‌های خوب در کنار کتابهای‌ درسی تاکید دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین بر اهمیت کتاب در مقوله های هنری اشاره کرد و گفت: مطالعات هنری موجب تقویت قوه تخیل در هنرجویان شده و مشوق و راهنمای تولیدات هنری می‌شود.
ناظمی، در این آیین از هنرجویان خواست تا برای تاثیرگذاری بیشتر هنگام مطالعه بر خلاصه‌نویسی کتاب‌ها اهتمام داشته باشند و اوقات خود را بدون کتاب سپری نکنند.
در این آیین همچنین به ‌تمامی هنرجویان هنرستان به تفکیک رشته تخصصی، کتب تخصصی مربوط اهدا شد.
سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» نامگذاری شده است.
انتهای پیام/
ورود افراد غیرحرفه ای به حوزه کتاب آسیب زاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار