معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه؛

۸۰درصد موقوفات کشور منفعتی است

1398/09/09 - 10:00 - کد خبر: 8026 نسخه چاپی

نصر: معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۸۰ درصد موقوفات در کشور منفعتی است که باید از عواید حاصل از آنها به خوبی استفاده و نیت واقف به نحو احسن اجرا شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی پندار شامگاه جمعه در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات در استان زنجان افزود: موقوفه منفعتی شامل وقف‌هایی است که از منافع آنها برای اجرای نیت های واقفان بهره گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوع هایی که هنوز جا نیفتاده است، شخصیت حقوقی موقوفات است، تصریح کرد: در این راستا امور مجامع تشکیل شده و قرار است که در این رابطه آئین‌نامه‌های معاملات و صورت‌های مالی تدوین شود.

پندار با تأکید بر استفاده بهینه از موقوفات، گفت: باید به نسبت ظرفیتی که موقوفه در آن واقع شده است و همچنین شرایطی که موقوفه دارد مطالعات مربوط انجام و از موقوفات استفاده بهینه شود.

 معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه یک شرکت متمرکز برای موقوفات معدنی در کشور ایجاد خواهد شد که همه موقوفات در آن سهامدار شوند، اضافه کرد: این امر موجب استفاده بهینه از موقوفات معدنی خواهد شد.

وی افزود: بخشی از موقوفات استان زنجان سرمایه‌پذیر هستند که در این دو حوزه بهره‌وری از آنها صورت می‌گیرد و بخشی نیز سرمایه‌گذاری از عواید موقوفات محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این جلسه به ظرفیت‌های موقوفات استان در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره و اظهار کرد: امروز زمین‌های خالی زیادی در استان زنجان وجود دارد که به علت طولانی شدن فرآیند پیگیری بدون استفاده مانده است که در این رابطه تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت کارشناسان استفاده و آنها را فعال کنیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: یکی از موقوفاتی که از آنها بازدید شد، موقوفه «ته دره» بود که در تلاش هستیم از مشارکت مردمی در این حوزه استفاده کنیم، هرچند که مشارکت مستقل سازمان در آن قطعا به نفع موقوفات خواهد بود و البته باید بودجه خوبی از سوی سازمان به آن اختصاص پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به وجود معادن در اراضی ملی تملک شده توسط اوقاف گفت: درخواست ما این است که این اراضی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

در این جلسه گزارشی از موقوفات قابل سرمایه‌گذاری استان زنجان در شهرستان‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته در راستای استفاده از ظرفیت آن ها ارائه شد.

انتهای پیام/

۸۰درصد موقوفات کشور منفعتی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار