مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد:

ثبت نام ۲۷۲ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن

1401/08/20 - 19:46 - کد خبر: 80248 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از ثبت نام ۲۷۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن و بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان اهر گفت: از این تعداد ثبت نام کننده، ۵۲ هزار نفر واجد شرایط برای نهضت ملی مسکن هستند.
وی افزود: هدف دولت تأمین زمین مورد نیاز و اعطای تسهیلات برای نهضت ملی مسکن است و احداث برعهده متقاضیان با آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریال می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی برنامه ریزی می کنیم و می توانیم زمین مورد نیاز را تحویل دهیم.
وی گفت: برای اتمام پروژه های مساکن مهر در سطح استان آذربایجان شرقی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای تسریع در احداث مسکن ملی در شهرستان اهر همکاری تمامی ادارات خدمات رسان و بانک عامل ( بانک مسکن ) لازم است.
بخش زاده گفت: یکی از مشکلات ترافیک در شهر اهر، عدم توزیع عملکرد شهری و استقرار بیشتر اصناف در یک نقطه شهری است.
 فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: شهرسازی در شهر اهر عملاً مفهومی ندارد و سکونت گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر در حال گسترش است.
ابوالفضل غنی زاده گفت: اداره راه و شهرسازی و شهرداری اهر، در خصوص رعایت ضوابط شهرسازی و فعال‌سازی پلیس ساختمان توجه آن‌چنانی ندارند و از طرفی به دلیل نبود نظارت‌ها، برخی بنگاه‌ داران اصول شهرسازی را ترسیم و حتی با قطعه‌ بندی و فروش زمین در امور شهرداری نیز دخالت می‌ کنند.
وی افزود: تکمیل نشدن کمربندی های غربی و شرقی و عدم تعیین تکلیف محدوده شهری اهر در ورودی‌های شهر، باعث ترافیک شهری و اوضاع نابسامان از لحاظ بصری و زیبایی شده است.
فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از کم ‌کاری در اجرای پروژه‌های کمربندی جنوبی و گردنه‌ گویجه‌بئل گفت: علیرغم بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران پروژه‌های کمربندی جنوبی و گردنه‌ گویجه‌بئل، شاهد فعالیت کم و بیش در این پروژه‌ها بودیم اما راضی کننده نیست.
غنی زاده گفت: سهم شهرستان اهر از طرح ملی مسکن، چهار هزار واحد مسکونی بوده که عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی شروع شده و به ‌زودی ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز شروع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی که در اجرای طرح ملی مسکن وجود دارد نبود زمین است، گفت: تأمین زمین برای ایجاد شهرک جدید در قالب طرح ملی مسکن در راستای توسعه اصولی شهر اهر منطقی خواهد بود.
در این جلسه شهردار اهر نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان اهر محور ارتباطی استان آذربایجان شرقی با استان اردبیل و همچنین شهرستان های منطقه ارسباران است، اما ورودی و خروجی های شهر اهر از لحاظ زیبایی و بار ترافیکی خوشایند نیست و آماده هرگونه همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در این زمینه هستیم.
محمدباقر خانی همچنین از آمادگی شهرداری اهر برای اجرای مشارکتی طرح کمربند سبز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی خبر داد.
انتهای پیام/
ثبت نام ۲۷۲ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار