خبر/

پلیس راه آذربایجان شرقی به موتورسواران روستایی آموزش می‌دهد

1401/08/19 - 16:33 - کد خبر: 80219 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از اجرای طرح آموزش و صدور گواهینامه موتورسیکلت به روستاییان استان خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: اجرای این طرح با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات موتورسواران از شهرستان مرند شروع شد و درحال حاضر در شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح به جای اینکه روستاییان برای دریافت گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت به مراکز شهرستانها بیایند پلیس به محل سکونت آنها می رود و بعد از آموزش متقاضیان در مساجد، نسبت به برگزاری آزمون کتبی و عملی و اعطای گواهینامه درمحل اقدام می کند.
وی افزود: این طرح باعث کاهش هزینه برای متقاضیان واستفاده راکبان موتورسیکلت از مزایای بیمه ثالث درحوادث و متعاقب آن کاهش آمار زندانیان مقصر درحوادث ناشی از نبود بیمه شخص ثالث می شود.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، آشنایی موتورسواران با آیین نامه ها و قوانین رانندگی با موتورسیکت است که با اجرای آن، حوادث جاده ای کاهش و با رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی، فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه پیاده می شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد تلفات رانندگی در استان مربوط به کاربران آسیب پذیر موتورسیکلت است، گفت: طرح تسهیل آموزش و صدور گواهینامه موتورسیکلت با مشارکت پلیس راه ، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیاتی شده است و به راکبان موتورسیکلت که موفق به اخذ گواهینامه شوند کلاه ایمنی نیز اهدا می شود.
در ۶ ماهه نخست امسال ۵۴۲ نفر در اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان باخته اند.
انتهای پیام/
پلیس راه آذربایجان شرقی به موتورسواران روستایی آموزش می‌دهد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار