یادداشت/

"نصر" یک خانواده است | بمانید تا بمانیم

1401/08/20 - 09:30 - کد خبر: 80201 نسخه چاپی

نصر: بالغ بر هفت سال از اولین روزی که قدم به دفتر آژانس خبری و تحلیلی "نصر" گذاشتم می گذرد، آن زمان یک سال از فارغ التحصیل ام در رشته کارشناسی فناوری اطلاعات می گذشت و به صورت تخصصی در حوزه مهندسی شبکه و پشتیبانی مشغول کار بودم.

و چون تخصص نوپایی در تبریز بود سختی های خاص خود را داشت، به مرور دغدغه هایی از جس کنجکاوی در من شکل گرفت و احساس خلائی در تولید محتوای حوزه فناوری اطلاعات در منطقه شمالغرب کردم.
از همان زمان به مطالعه اخبار، مطالب، رویدادها مقاله های حوزه فناوری اطلاعات علاقه داشتم و واقعا برایم سوال بود که چرا محتوایی از این قبیل مختص منطقه نداریم، چرا رویدادی برگزار نمی شود و یا اخبارش را بعد برگزاری می بینیم، چرا هیچ نفری از مشکلات این حوزه نمی گوید و حرف های فعالان حوزه فناوری به گوش کسی نمی رسد، مدتی روی این قضیه فکر کردم و ایده هایی را با همکارانم درمیان گذاشتم و تصمیم گرفتیم برای تولید محتوا در این حوزه قدم بگزاریم.
 برای تحقق ایده و تولید محتوا در این عرصه به یک رسانه نیاز داشتیم، "نصر"! چراکه نه! اولین رسانه آنلاین شمالغرب! چه بهتر که کارمان را از جایی شروع کنیم که به فضای دیجیتال و حوزه فناوری باور دارد، این شد که با همکارم به دیدار مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی "نصر" رفتیم، ایده ها را مطرح کردیم و از زبان مدیر مسئول یک کلمه شنیدیم: "من موافقم" و این شد آغاز حکایت من با نصر و حوزه خبری فناوری اطلاعات.
در حال حاضر 7 سال و اندی از فعالیتم در این آژانس خبری تحلیلی می گذرد، دغدغه هایی دارم که چندین برابر شغل قبلی ام بود، هزار مشکل، میلیون ها حرف اما هرچه سختی داشت، به جان خریده بودم چراکه این رسانه با وجود تمام ناممکن ها و نگاه های مخالف، یک "اولین" را رقم زده بود، در فضای دیجیتال فعالیت می کرد  و در مسیر استقلال، شفافیت و صراحت قدم بر می داشت.
قدم دومی که در این آژانس خبری تحلیلی برداشتیم ایجاد سرویس اختصاصی فناوری اطلاعات در این وب سایت خبری بود که تقریبا همزمان با دهمین سالگرد تاسیس رسانه همراه شد و قدم کوچکی برای مطرح کردن نشنیده ها از فعالان عرصه فناوری در سطح آذربایجان شرقی، شمالغرب کشور، برای کمبودها به امید رفع آن ها، برای معرفی استارت آپ ها و دانش بنیان ها به امید موفقیت آنها، برای چالش به امید تسهیل آنها و برای گفتن و نوشتن از تمام کسانی که در این حوزه از جان خود مایه می گذارند تا خدمتی به شهر و کشور خود ارائه دهند. 
امروز، "نصر" پس از 14 سال فعالیت مستمر با حفظ استقلال مادی و معنوی و اتکا به اعتماد مخاطبان اش وارد 15 سالگی خود می شود، درست است که همانند بسیاری از مجموعه های خصوصی که در شرایط سخت اقتصادی و حساس کشوری دچار فراز و نشیب ها شدند، "نصر"هم سعی در برپا ماندن می کند، اما با این حال توانسته عنوان رسانه ای اثر گذار و مردمی را حفظ کند و استقلال، شفافیت و صراحت را در نگاه صریح رسانه ای خود جای دهد.
من به عنوان یکی از اعضای تحریریه این رسانه، "نصر" را تنها یک وب سایت خبری نمی بینم، از نظر من، "نصر"، تلاشی است برای توسعه، برای بهبود شرایط زندگی ساکنان منطقه شمالغرب کشور و برای ایجاد تغییر... و حتی خانواده ای است که در تمام روزهای سخت زندگی شخصی و کاری کنار من بود، همکارانی که با من اشک ریختند، امید دادند و کنارم بودند.
حال، "نصر" در آستانه آغاز پازدهمین سال فعالیت خود قرار دارد و چیزی که مشخص است، این است که قدم های استوارتری و بیش از پیش فعال تری بردارد تا همچنان از محیط زیست و تخریب‌هایش در سایه توسعه معادن، جنگل‌های قره‌داغ، غم‌های دریاچه ارومیه، سهم ناچیز آذربایجان از اعتبارات ملی، سقوط جایگاه صنعت آذربایجان، موفقیت جوانان در عرصه‌های ملی و فراملی، خصوصی سازی ناکارآمد؛ ضعف مدیریت‌ها، مبارزه با فساد، مقابله با تبعیض، کودکان کار، فقر، بیکاری، گرانی، تورم، ازدواج، مسکن، توسعه، جانفشانی‌ها برای میهن و ده ها موضوع دیگر بنویسد...

در این وادی ما را تنها نگذارید تا کنارمان بمانید تا بمانیم.
انتهای پیام/
گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار