خبر/

شهردار مراغه با حداقل آرا ابقا شد

1401/08/19 - 10:33 - کد خبر: 80167 نسخه چاپی

نصر: جلسه استیضاح شهردار مراغه شامگاه گذشته به دلیل آنچه که «استخدام ۶ نفر در شهرداری» خوانده شده بود، برگزار شد و آرای مخالفان به حدنصاب دوسوم نرسید تا «محمد مقتومی» با کسب سه رای موافق در برابر چهار رای مخالف ابقا شود.

به گزارش نصر، سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه روز پنجشنبه در گفت‌وگو افزود: اگرچه «مقتومی» در جلسه روز گذشته ابقا شد اما مهر سلب اعتماد اعضای شورا بر پیشانی شهردار خواهد ماند و ایشان حداقل حامی را در بین اعضا دارد.
«حسین شیخ‌فرجی» اظهار داشت: شهردار در مورد این ۶ نفر ادعا می‌کند که قرارداد آنان پروژه‌ای و موقت است اما سئوال‌کنندگان از شهردار معتقدند که این تعداد به شکل دایمی ماندگار خواهند شد و باید روال استخدام را طی می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون نیز هیچیک از نیروهایی پروژه‌ای شهرداری قطع همکاری نشده است، اضافه کرد: سئوال‌کنندگان از شهردار می‌گویند این روال غلط در زمینه جذب نیروهای پروژه‌ای باید اصلاح، و وضعیت استخدامی نیروهای سابق نیز ساماندهی شود.
به گفته وی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی نیز طی ابلاغ نامه‌ای جذب نیرو در شهرداریها به هر شکل و تحت هر عنوانی را ممنوع کرده است.
وی با بیان اینکه مجوز استخدام در شهرداری مراغه از سوی وزارت کشور صادر شده و حدود 10 نفر نیروی جدید طی ماه‌های آینده از طریق آزمون جذب خواهند شد، تصریح کرد: کیفی‌ترین نیروهای شهرداری آنانی هستند که از طریق آزمون استخدامی وارد این مجموعه شده‌اند و شورای ششم نیز به دنبال جذب نیروهای کیفی در شهرداری است.
وی در پاسخ به این سئوال که در پشت‌پرده این استیضاح چه موارد دیگری بیان می‌شود؟ اظهار داشت: عمده ‌رین ایرادی که برخی از اعضای شورا به «مقتومی» وارد می‌دانند، نحوه مدیریت وی بر نیروی انسانی است و آنان شهردار را مقصر چنددستگی در بین کارمندان و اعضای شورا به شمار می‌آورند.
شورای ششم مراغه هفت عضو اصلی دارد و ریاست آن را در زمان حاضر «رضا عسکری» عهده‌دار است.
انتهای پیام/
شهردار مراغه با حداقل آرا ابقا شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار