رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

لزوم توجه ویژه به برندسازی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

1401/08/18 - 14:15 - کد خبر: 80107 نسخه چاپی

نصر:  رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت برندسازی، از صندوق های خرد زنان روستایی و عشایر خواست به حوزه بازرگانی محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایر به صورت جدی ورود کنند.

اکبر فتحی در نشست بانوان کارآفرین و مدیران عامل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری، گفت: ما در بخش کشاورزی مانند سایر بخش‌های کشور قائل به تفکیک جنسیتی نیستیم و در انتصابات نیز براساس قابلیت‌های فردی تصمیم گیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: بیشترین و بهترین زنبورداران، دامداران و برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با کشاورزی زنان هستند که برای تولید در این راه تلاش و کوشش می‌کنند.
فتحی اضافه کرد: زن عشایر و روستایی همیشه در کنار مرد عشایر و روستایی است و فعالیت‌های آن‌ها همواره خانوادگی است و در حال حاضر نیز همین رویه ادامه دارد، بنابراین ضروری است که نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم و روی توانایی‌های خود تمرکز کنیم و بر این اساس در بخش‌های مختلف ایفای نقش کنیم.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای حوزه زنان روستایی و صندوق‌های توسعه روستایی، از تحقق این اعتبار از محل فروش اموال مازاد جهادکشاورزی در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم با موافقت مجلس شورای اسلامی بتوانیم ۴۰۰ میلیارد تومانی که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به وزارت جهادکشاورزی است را تامین کنیم.
وی اساسنامه صندوق‌های بانوان را قابل تغییر دانست و افزود: محدود کردن فعالیت‌ها به اساسنامه صندوق‌ها امکان فعالیت در حوزه بازرگانی محصولات را غیرممکن می‌کند و من توصیه می‌کنم صندوق‌ها به طور جدی به این حوزه وارد شوند.
فتحی با تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه بازرگانی توسط این صندوق‌ها، گفت: صندوق‌های خرد که در روستاها تشکیل می‌شوند می‌توانند بعد محلی فعالیت بازرگانی و کار ارسال محصولات به بازار را برعهده بگیرند چرا که اگر بازاریابی محصولات به صورت یکجا صورت گیرد، امکان صادرات نیز محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: از مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های استان می‌خواهم محلی را به عنوان محل دائمی نمایشگاه برای محصولات صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر در نظر بگیرند تا این صندوق‌ها قادر باشند به صورت مستمر محصولات خود را عرضه کنند.
وی پیشنهاد داد جشنواره‌ای با عنوان محصولات زنان روستایی و عشایر برگزار شود تا زمینه معرفی محصولات به مردم و ورود این محصولات به بازارهای فروش مهیا شود.
فتحی در پایان سخنان خود عدم برندسازی را یکی از مشکلات اساسی صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر دانست که در دیگر حوزه های کشاورزی نیز وجود دارد و افزود: در حوزه برندسازی با مشکل جدی مواجه هستیم و باید با تمرکز بر این مساله، محصولاتی با کیفیت بالا و بسته بندی مناسب تولید کنیم تا زمینه ایجاد برندهای مورد استقبال مشتریان را فراهم کنیم.
انتهای پیام/
لزوم توجه ویژه به برندسازی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار