عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد: 

اکنون زمان بیانیه دادن نیست/ طرح انساد نیرو خدمت بزرگ به شهر بود / تخلیه قریب الوقوع ساختمان شیخ الرئیس

1401/08/18 - 11:21 - کد خبر: 80070 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: طرح انساد نیرو و ترمز ورود نیروی جدید خدمت بزرگ به شهر بود، لشکرکشی های سخاوتمندانه ای که در اکثر آن ها نیز نقش شورا هم وجود داشت گرفته شده و برای آن طرح نیز جرم انگاری گذاشته شده است. 

به گزارش نصر، عصر دیروز سه شنبه 17 آبان ششمین نشست خبری "روح اله رشیدی" عضو شورای شهر تبریز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

قرارداد آذرپارک خیانت به شهر است 
رشیدی در پاسخ به نتیجه صحبت های گذشته پیرامون موضوع پارک حاشيه ای آذرپارک گفت: در رابطه با موضوع آذرپارک مشخص است که چه کسانی در این قرارداد مدافع شده اند.
وی ادامه داد: در این رابطه مطالب مفصلی را قبلا ذکر کرده ایم و اگر قرار است در مراکز قضایی پاسخگو باشیم برای پاسخگویی حاضریم.
وی تصریح کرد: به صراحت می‌توان گفت که این قرارداد خیانت به شهر است. 

تغییر نگاه شهرداری از نهاد صرفا خدماتی به سمت نهاد مهم تاثیر گذار 
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به چرخش نگاه شهرداری توضیح داد: از جمله تحولاتی که در این دوره شورای شهر تبریز انجام شده و با افتخار از آن یاد می کنم، چرخش وضعیت شهرداری از نهاد صرفا خدماتی به سمت نهاد مهم تاثیر گذار در حیات مردم شده است.
وی ادامه داد: موضوع رفع خطر از مساکن مردم در هر نقاط از شهر که شهرداری مکلف به رفع آن است، تسهیل تمهید مسکن ارزان قیمت برای محرومان و مستضعفان طبق قانون ماده 55 جز تکالیف شهرداری است که باید سهم خود را در این رابطه ادا نماید.

اکنون زمان بیانیه دادن نیست 
رشیدی در رابطه با حوادث اخیر در کشور، افزود: در رابطه با موضع گیری ها درباره فضای کشور، ای کاش بعضی ها در این مسائل موضع گیری نکنند چرا که بعد از موضع گیری وضعیت بدتر هم می‌شود، برخی اوقات حرف نزدن بهتر است؛ اکنون زمان بیانیه دادن نیست، باید تحلیل کرد و به آرام سازی کشور کمک کرد، ما نباید اوضاع را تشدید و نفرت را زیاد کنیم.
رشیدی گفت: میل نظارت در شورا زیاد است اگر چه برای سیاست گذاری آن مطالبی وجود دارد؛ حساسیتی که لاجرم در حمل و نقل عمومی در شورای ششم ایجاد شده است بخوبی خود را نشان خواهد داد. 

طرح انساد نیرو خدمت بزرگ به شهر بود
وی در ادامه به طرح انساد نیرو اشاره کرد و گفت: طرح انساد نیرو و ترمز ورود نیروی جدید خدمت بزرگ به شهر بود، لشکرکشی های سخاوتمندانه ای که در اکثر آن ها نیز نقش شورا هم وجود داشت گرفته شده و برای آن طرح نیز جرم انگاری گذاشته شده است. 
وی ادامه داد: در شورای پنجم با افتخار گفتند کسی که بیست سال است در شهرداری کار کرده اکنون حق این را هم ندارد که فرزند خود را به جای خود بیاورد؟! اما اکنون هیچ کس جرات این را ندارد که چنین موضوعی را مطرح کند. 
رشیدی خاطر نشان کرد: ادعا نمیکنم کسی وارد نشده اما اگر وارد شده است عاملان طبق طرح انسداد برای جرم انگاری شامل می شوند. 
وی در ادامه به برخی از شایعه ها گفت: می گویند که 4 نفر یعنی رشیدی، اسوتچی، احمدی و صادقی مخالف ساماندهی نیروهای شرکتی و مربیان هستند! من با چیز دیگری مخالفم، الان نمی توانم اخلاقا دلیل بگویم، اگر لایحه منتشر شود، دلایم را خواهم گفت، چون به ضرر شهر و شهرداری است.


اکثریت و اقلیت شورا به نفع شهر است 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص دو قطبی شدن اکثریت و اقلیت در شورا پرسید گفت: اکثریت و اقلیت در شورا ایرادی ندارد، فضای انتقادی ناشی از اکثریت و اقلیت به نفع شهر است چون انگیزه ای برای اعضا بوجود می آید تا دیدگاه های خود را به مردم نشان دهند حائز اهمیت است.

مجوزهای لازم برای ایجاد مراکز درمانی در اراضی ارتش صادر شده است 
رشیدی در ادامه به اراضی ارتش اشاره کرد و گفت: در رابطه با اراضی ارتش دو موضوع وجود دارد، یکی میدان تیر سابق و دوم سه راهی سابق ارتش است، در سه راهی سابق ارتش متاسفانه پروانه هایی صادر شده و ماده 5 مجوزات لازم را داده است و در آن جا مجوزات لازم برای ایجاد مراکز درمانی صادر شده است؛ از آقای شهردار خواسته ایم درباره اراضی ارتش که فضای بزرگی به نفع شهر آزاد شده بود توضیح دهند، به نظر بنده این آزاد سازی به نفع شهر تمام نشده است.

آسفالت ریزی اساسی انجام نشده است
وی سپس به برنامه آسفالت معابر اشاره کرد و توضیح داد: در رابطه با آسفالت اساسی اولویت بندی ها منتشر شده و عملکرد آن منتشر شده است، آقای شهردار درباره آسفالت اساسی هم توضیح دادند که برای آسفالت اساسی نیاز به زیر سازی بوده که در شهر چنین آسفالت ریزی به معنای واقعی انجام نشده است چون حجم آسفالت تولیدی کارخانه را به سمت لکه گیری و چاله زدایی برده اند.

تخلیه ساختمان شیخ الرئیس قریب الوقوع است
رشیدی در ادامه تخلیه ساختمان شیخ الرئیس قریب الوقوع دانست و اظهار داشت: در رابطه با وضعیت ترافیک و شیخ الرئیس که نزدیک به نتیجه است و امیدواریم سریعا این محل تخلیه شود؛ اگر این تخلیه انجام شود دولت به مردم احترام گذاشته است، در رابطه با ساختمان بهاران، مجتمع سلامت فهرست بلند تخلفات وجود دارد که نیاز به فشار دارد.

امسال، تکمیل نواقص میدان آذربایجان خواهد بود
عضو شورای شهر در پاسخ به تکمیل میدان آذربایجان گفت: میدان آذربایجان در حال نما سازی است، اگر چه پرونده هایی وجود دارد که امیدواریم سریعا نتیجه آن از سوی مراجع قضایی اعلام شود، امسال باید شاهد تکمیل این میدان باشیم.

انتهای پیام/
اکنون زمان بیانیه دادن نیست/ طرح انساد نیرو خدمت بزرگ به شهر بود / تخلیه قریب الوقوع ساختمان شیخ الرئیس محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار