معاون وزیر کار خبر داد:

ثبت ۷۰۰ هزار شغل در سامانه جامع رصد اشتغال در ۷ ماه امسال

1401/08/17 - 13:17 - کد خبر: 79982 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۷۰۰ هزار شغل از ابتدای امسال تا کنون در سامانه جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به موضوع زیرساخت‌های اشتغال اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش نصر، «محمود کریمی بیرانوند» اظهار داشت: دولت سیزدهم سالانه ایجاد یک میلیون و ۲۱۲ هزار شغل را در نظر گرفته بود که در نیمه دوم سال گذشته ۶۵۰ هزار شغل و از ابتدای امسال تا کنون ۷۰۰ هزار شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.
وی افزود: این مشاغل در لایه‌های مختلف ثبت شده و با این عملکرد، بیش از ۵۰ درصد از تعهد دولت در حوزه اشتغال در سال جاری عملیاتی شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از انتظارات به حق رهبری و دستور رییس جمهوری همواره در حوزه تأمین مالی و پرداخت تسهیلات اشتغال بوده است گفت: تأکید برای جلوگیری از انحراف تسهیلات مشاغل بوده است، برای همین امر در دولت سیزدهم طرح جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: مبنا و اساس این طرح هماهنگی و پایش وظایف و خدمات دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در حوزه اشتغال بوده است به‌گونه‌ای ۱۷ هزار کاربر دستگاه اداری به این سامانه دسترسی دارند.
بیرانوند تأکید کرد: همه دستگاه‌ها هر نوع خدمتی که به اشتغال می‌دهند را در این سامانه ثبت می‌کنند و مبنای گزارش‌های اشتغال این سامانه است.
وی با اهتمام بر اینکه اولین نظام جامع پایش اشتغال بعد از انقلاب در دولت سیزدهم طراحی شده است گفت: نظارت‌ها بر خدمات اشتغال، ارائه مشاوره، آموزش‌ها، صدور مجوزها، تأمین مالی، خدمات بازاریابی سایر موارد در سطح شهرستان، استان، ملی و عالی صورت می‌گیرد کل این فرایند نیز ۲ بار در سال از طریق پیامکی، تماسی و حضوری است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه نظارت بر اشتغال است و تنها مبنای پرداخت تسهیلات نیست؛ بلکه بسیاری از مشاغل فقط نیاز به مشاوره یا آموزش دارند.
 بیرانوند به طرح زیست‌بوم ملی اشتغال اشاره کرد و گفت: این طرح تک‌بعدی نیست؛ بلکه همه ابعاد حقوقی و زیرساختی اشتغال در آن دیده شده است و در کنار این طرح هم‌زمان نظارت از مشاغل انجام می‌شود.
وی  خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به موضوع زیرساخت‌های اشتغال اهتمام ویژه‌ای دارد و مسائل اشتغال را در شورای‌عالی اشتغال دنبال می‌کند.
انتهای پیام/
ثبت ۷۰۰ هزار شغل در سامانه جامع رصد اشتغال در ۷ ماه امسال خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار