مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

کاهش زمان رسیدگی به شکایات در وزارت رفاه به ۳ روز

1401/08/17 - 10:29 - کد خبر: 79935 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در این دفتر از ۱۱ به ۳.۲ روز رسیده است عنوان کرد: همچنین شاهد افزایش ۲۱۹۸ درصدی گردش کار سامد و ۱۷۴ درصدی سامانه جامع پاسخگویی بوده‌ایم و تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت موجود ادامه دارد.

به گزارش نصر، مهری طالبی دارستانی در همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه در زمینه مبارزه با فساد از ابتدای امر طی سه ماه اول متوجه همپوشانی برخی امور از جمله شکایات و گزارش فساد شدیم گفت: بالغ بر ۸۰ درصد شکایات در اصل گزارش تخلف و فساد و مرتبط با عدم نظارت دقیق و سیستماتیک وزارتخانه بود.
وی افزود: پس از بررسی‌ها به مدل "سند زیست بوم فسادستیزی" رسیدیم و فرایندهای کاهش فساد اداری مشخص شدند.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظام نظارت و ارزیابی در سه سطح ستادی، درونی و بیرونی گفت: بازرسی ادواری در پی کرونا تعطیل شده بود که در قالب جدیدی از سر گرفته شده است. در همین راستا ۲۱ مورد بازرسی ادواری (ستادی و استانی) در سال گذشته و امسال نیز ۱۵ مورد انجام شده است.
دارستانی ادامه داد: کمیته‌هایی ذیل نظام ارزیابی از جمله کمیته مردمی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، مدیریت عملکر و بازرسی دبیرخانه در حال فعالیت هستند. پیش از این شان ورود به شرکت‌ها و هولدینگ‌ها را نداشتیم و بازرسی از سوی وزارتخانه تعریف نشده بود که برای اولین بار این مهم از طریق تعریف کمیته دبیرخانه میسر شد.
وی با بیان اینکه پنج درگاه ورودی ثبت شکایات مردمی داریم گفت: سامانه ارتباطات مردمی دولت(سامد) ، سامانه جامع پاسخگویی به شکایات، کانال مجازی، ملاقات مردمی و ارتباط با گروه پاسخگویی از این جمله هستند. ۳۲ هزار و ۹۰۳ مورد دیدار چهره به چهره در سفرهای استانی انجام شده که ۱۰۰ درصد اقدام اولیه و ۷۰ درصد اقدام نهایی روی آنها انجام شده است.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین ۴۶۰۳ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ثبت شده که روی ۹۹ درصد شکایات اقدام انجام شده است. ۴۱۵۰ مورد شکایت در خط ارتباط مجازی داشتیم که روی ۹۵ درصد این شکایات اقدام لازم صورت گرفته است.
دارستانی با بیان اینکه میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در این دفتر از ۱۱ به ۳.۲ روز رسیده است عنوان کرد: همچنین شاهد افزایش ۲۱۹۸ درصدی گردش کار سامد و ۱۷۴ درصدی سامانه جامع پاسخگویی بوده ایم و تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت موجود ادامه دارد.
انتهای پیام/
کاهش زمان رسیدگی به شکایات در وزارت رفاه به ۳ روز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار