واکنش شهردار تبریز به گزارش تغییر کاربری فضای سبز تبریز در نصر:

تغییر کاربری فضای سبز و باغات تبریز متوقف شده است/ اجرای برنامه های شهرداری تبریز با محوریت فضای سبز

1398/09/08 - 12:54 - کد خبر: 7990 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: منطقه تغییر کاربری داده شده در گزارش نصر مربوط به سال های پیش است.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: با توجه به اهمیت فضای سبز و وضعیت فعلی کلانشهر تبریز؛ هیچ نوع تغییر کاربری فضای سبز و باغات تبریز صورت نمی گیرد و اگر مواردی را رسانه ها منتشر می کنند مربوط به دوره های گذشته تبریز است.
وی با بیان اینکه شرایط فعلی کلانشهر تبریز به هیچ وجه از لحاظ فضای سبز قابل قبول نیست اذعان داشت: بی تردید اگر حساسیت هایی که امروزه نسبت به حفظ فضای سبز کلانشهر تبریز در بین آحاد مردم و رسانه های وجود دارد سال ها پیش بود؛ ما شاهد تخریب و تغییر کاربری بخش اعظمی از باغات زیبای تبریز نبودیم.
شهردار تبریز با اشاره به اولویت برنامه های این شهرداری در سال آتی اذعان داشت: بر اساس مصوبه ای که در شورا شهر هم به تصویب اعضا رسیده است سال آینده تمام برنامه های آتی شهرداری تبریز با محوریت فضای سبز خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به در آمدزایی که این تغییر کاربری ها برای شهرداری دارد افزود: در شرایط کنونی که شهرداری ها با کاهش شدید درآمد مواجه هستند تغییر کاربری ها یکی از محل درآمدهای شهرداری محسوب می شوند ولی شهرداری تبریز با توجه به اهمیت موضوع در برخی موارد تغییر کاربری از مسکونی یا تجاری به فضای سبز را عملیاتی کرده است که پارک باغشهر تبریز در منطقه خطیب تبریز از جمله آنها ست.
انتهای پیام/

تغییر کاربری فضای سبز و باغات تبریز متوقف شده است/ اجرای برنامه های شهرداری تبریز با محوریت فضای سبز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار