مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

وعده حل مشکلات بخش سلامت آذربایجان‌شرقی با جذب پرستاران جدید

1401/08/16 - 09:27 - کد خبر: 79816 نسخه چاپی

نصر: مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به صدور مجوز جذب پرستار برای آذربایجان شرقی، گفت: بهش مهمی از مشکلات بخش سلامت استان با این اقدام حل و فصل می‌شود.

به گزارش نصر، یوسف اشرفی روز دوشنبه در جمع پرستاران بیمارستان امام رضا (ع)، با بیان اینکه این موضوع در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است، افزود: با جذب پرستاران جدید تا حدودی مشکلات حوزه پرستاری بیمارستان های استان به خصوص امام رضای تبریز رفع می شود.
وی با قدردانی از زحمات همه پرسنل شاغل در واحدهای مختلف مراکز درمانی به سوالات آنان در مورد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پاسخ داد و گفت: مهم ترین مشکل جامعه پرستاری در مرکز  کمبود کادر پرستاری و حجم کاری بالا است.
اشرفی با اشاره به دستورالعمل تعرفه گذاری پرستاری که حدود ۱۵ سال از تصویب قانون آن گذشته است، اظهار داشت: اما امسال برای اولین بار این قانون قابلیت اجرایی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: جلسات متعددی با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده تا همکاران گروه پرستاری بتوانند به صورت عادلانه از حق کارانه خود برخوردار شوند و انتظار می رود در سال های آتی دستورالعمل موجود ارتقاء یابد.
اشرفی از برگزاری پودمان آموزشی مدیران خدمات پرستاری قطب کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تبریز خبر داد و افزود: انتظار داریم مدیران خدمات پرستاری آموخته های خود را از پودمان آموزشی عملیاتی کنند تا اثر بخشی آموزش ها در میزان ارتقای علمی و عملی در مراکز بهبود یابد.
وی مجموع پرستاران آذربایجان شرقی را حدود ۹ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: ۴۰ درصد کل نیروهای بدنه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرستاران تشکیل می‌دهند.
 آذربایجان شرقی در زمان حاضر با کمبود چهار هزار پرستار مواجه است و در شرایط عادی نصف مقدار مورد نیاز برای تخت بیمارستانی پرستار در این استان وجود دارد.
مجموع تخت های بیمارستانی مراکز درمانی آذربایجان شرقی در زمان حاضر به حدود هفت هزار نفر می رسد که به گفته سازمان نظام پرستاری تبریز، ارایه خدمات استاندارد در آنها نیازمند جذب پرستاران جدید و بهبود فضا و شرایط کسب و کار آنان است.
در ایران براساس استاندارد به ازای هر یک هزار نفر باید ۱.۸ پرستار وجود داشته باشد در حالی که در برخی کشورهای دنیا این تعداد ۱۲ پرستار و در حوزه خلیج فارس ۱۰.۸ پرستار است.
متوسط نرم پرستاری( شاخص های هشت گانه پرستاری) کشور حدود هفت دهم بوده، در حالی که این میزان در آذربایجان شرقی حدود ۹ دهم تا یک است که این آمار نشانگر وضعیت خوب استان نسبت به سطح کشور می باشد، اما این خطه با این وجود از کمبود پرستار رنج می برد.
 انتهای پیام/
وعده حل مشکلات بخش سلامت آذربایجان‌شرقی با جذب پرستاران جدید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار