خبر/

ایران قهرمان جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی؛ پای برزیل در شن‌های دبی گیر کرد

1401/08/15 - 20:53 - کد خبر: 79798 نسخه چاپی

نصر: تیم فوتبال ساحلی ایران با پیروزی مقابل برزیل به مقام قهرمانی مسابقات جام بین قاره‌ای دست یافت.

به گزارش نصر، دیدار نهایی مسابقات فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای ۲۰۲۲ بین تیم‌های ملی ایران و برزیل از ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه در ورزشگاه کایت بیج دبی وبا قضاوت انگلاب ممدف از آذربایجان و کمک ابراهیم الرئیسی از امارات برگزار شد که در نهایت با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.
ایران با برتری ۵ بر ۲ در مقابل امارات میزبان به فینال صعود کرد و برزیل با برتری ۶ بر ۵ در مقابل پاراگوئه فینالیست شد. نکته جالب این دیدار شکست ناپذیری ۲ تیم تا به این مرحله بود.
برزیل با برتری در مقابل تیم‌های امارات، عربستان، اسپانیا و امارات و در مقابل ایران با پیروزی در مقابل پاراگوئه، آمریکا، ژاپن و امارات بدون شکست به فینال رسیده بودند.
بخش جالب این دیدار حضور اوکتاویو سرمربی برزیلی سابق تیم ملی ایران بر روی نیمکت کشور خود در این دیدار بود. اوکتاویو از سال ۱۳۹۱ تا اوایل سال ۱۳۹۸ هدایت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را به عهده داشت و توانست اولین قهرمانی ایران در این مسابقات را بدست بیاورد.
برزیل و ایران هر دو با سه عنوان قهرمانی در تعقیب روسیه با چهار قهرمانی بودند و هر یک در صورت برتری در کنار این تیم اروپایی، پرافتخارترین تیم مسابقات بین قاره‌ای می‌شد که در نهایت تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان توانست به این عنوان دست پیدا کند.
ملی پوشان ساحلی کشورمان بازی را بهتر آغاز کردند وتوانستند در دقیقه ۹ حمید بهزادپور،  گلر تیم ملی ایران با یک کار تیمی توپ را به احمدزاده رساند و این بازیکن با تجربه با ضربه قیچی برگردان زیبا گل اول را برای تیم ملی به ثمر رساند و دوازده دقیقه اول با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.
ساحلی بازان ایران در وقت دوم نیز بازی خوب خود را ادامه دادند و در دقیقه ۳ (وقت دوم) سعید پیرامون با شوت زیبایی از کنار زمین، توپ را به کنج دروازه بوبو فرستاد و فاصله با برزیل دو برابر شد و وقت دوم با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید.
در وقت سوم برزیل توانست یکی از گل‌ها را جبران کند ولی در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک ملی پوشان ساحلی ایران به پایان رسید.
این جام در نهایت به شایستگی در دستان ملی پوشان ساحلی ایران قرار گرفت.
تیم‌های ملی ساحلی ایران و برزیل یکشنبه شب از ساعت ۱۹:۳۰ در فینال مسابقات جام بین قاره‌ای روبروی یکدیگر قرار گرفتند.
تیم فوتبال ساحل ایران که برای رسیدن به فینال مسیر سختی را پشت سر گذاشته و از سد رقبای ریز و درشت خود گذشته بود انگیزه‌های زیادی داشت تا در سواحل نیلگون خلیج فارس اتفاق بزرگ و فراموش نشدنی را رقم زده و جام را تصاحب کنند.
برزیل و ایران که با سه عنوان قهرمانی در تعقیب روسیه با چهار قهرمانی هستند به دنبال این بودند تا با برتری در ورزشگاه (کایت بیج دبی) در کنار روس‌ها، پرافتخارترین تیم مسابقات بین قاره‌ای می‌شوند.
قضاوت این مسابقه را (نگلاب ممدف) از آذربایجان با کمک‌ ابراهیم الرئیسی از امارات بر عهده داشت.
گل اول: حمید بهزادپور دروازه‌بان تیم ایران توپ را به محمد احمدزاده سپرد و او با یک ضربه قیچی برگردان زیبا توپ را به تور چسباند تا یکی از بهترین و زیباترین گل‌های تورنمنت شکل بگیرد.
 گل دوم: دقیقه سعید پیرامون با شوتی زیبا توپ را به کنج دروازه برزیل شلیک کرد تا گل دوم ایران به ثمر برسد.
انتهای پیام/
ایران قهرمان جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی؛ پای برزیل در شن‌های دبی گیر کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار