رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی

۲۵ درصد پرونده های قضایی به کارشناس ارجاع می‌شود

1401/08/15 - 13:35 - کد خبر: 79750 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: حداقل یک چهارم ورودی پرونده های قضایی به کارشناسی ارجاع می‌شود که نشان دهنده تأثیرگذاری کارشناس در امر قضاوت و اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در جمع اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان و مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه در آذربایجان شرقی، از کارشناسان این کانون و مرکز خواست از دریافت مبلغ اضافی از اصحاب پرونده خارج از تعرفه کارشناسی به شدت خودداری کنند، چرا که این دریافتی ها غیرقانونی است.
وی تعدیل حق الزحمه کارشناسی ارجاعی به کانون کارشناسان و مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه را منطقی دانست.
وی بر لزوم عدالت در ارجاع پرونده به کارشناس، ارجاع تخصصی و اتقان نظریه کارشناسی تاکید و اضافه کرد: عدالت در ارجاع پرونده به کارشناس و ارجاع تخصصی از طریق سامانه هوشمند ارجاع در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
خلیل اللهی با اشاره به ارجاع حدود ۱۲۰ هزار فقره پرونده به موضوعات مربوط به کارشناسی، افزود: این امر به تنهایی گویای اهمیت جایگاه کارشناس در پرونده های قضایی است.
وی با تاکید بر تعامل کانون کارشناسان و مرکز امور کارشناسان با دادگستری کل استان در راستای تقویت نقاط قوت و شناسایی و رفع نقاط ضعف، عدالت در ارجاع پرونده به کارشناس، ارجاع تخصصی و در نهایت اتقان نظریه کارشناسی را از جمله محورهای سند تحول قوه قضاییه و اولویت دادگستری استان عنوان کرد.
خلیل اللهی جلب اعتماد عمومی و اقناع اصحاب پرونده در راستای قبول نظریه کارشناسی و متعاقب آن رأی صادر شده توسط دادگاه را بسیار مهم خواند و ادامه داد: آموزش مستمر و هدفمند کارشناسان مورد تاکید ماست و  دادگستری آذربایجان شرقی برای برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان آمادگی دارد.
به گزارش ایرنا، کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی در حال حاضر در ۵۸ رشته کارشناسی یکهزار و ۱۸۲ نفر کارشناس و مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه نیز ۸۵۰ کارشناس دارد.
 انتهای پیام/
۲۵ درصد پرونده های قضایی به کارشناس ارجاع می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار