رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد؛

تقاضامحور شدن فرایند استقرار شرکت‌های فناور در مراکز رشد آذربایجان‌شرقی

1401/08/15 - 10:34 - کد خبر: 79709 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از تغییر رویکرد پارک در جذب شرکت‌های فناور از ایده محوری به تقاضا محوری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این روند به رشد بیشتر این حوزه ثروت‌آفرین و اشتغالزا در سطح استان و شهرستان ها منجر شود.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در دیدار با فرماندار شهرستان مرند در زمینه حمایت ویژه پارک از فناوران، بیان کرد: در فرایند جدید پذیرش شرکت های فناور در مراکز رشد، ابتدا نیازهای بازار در حوزه های مختلف صنعتی و علمی  احصاء شده و افراد فناور مرتبط با حوزه های مختلف مورد نیاز بازار را در مراکز رشد پذیرش کرده و از آنها حمایت می شود.
وی افزود : در این روش، ایده ها و طرح هایی که در راستای حل مشکلات و چالش های صنایع و سازمان ها می باشند، مورد توجه و تمرکز بیشتر خواهد بود  و محصولات تولیدی شرکت های فناور در بدو ورود به مراکز رشد بازار فروش خواهند داشت.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خواستار اهتمام صنایع و سازمان های زیر نظر فرمانداری مرند در زمینه  احصاء نیاز های منطقه شد و افزود: شهرستان مرند از بزرگترین و مستعد ترین شهرستان های استان بوده و جایگاه مهمی از نظر اقتصاد صنعتی در استان دارد؛ بنابراین با همکاری صنایع و سازمان های شهرستان با مرکز رشد، فرایند استقرار شرکت ها و افراد دارای ایده ها و طرح های تقاضا محور در شهرستان فراهم شود.
جعفری راد خاطرنشان کرد: قانون جهش دانش بنیان، یک قانون مترقی است و ظرفیت های خوبی در حوزه توسعه اکوسیستم فناوری دارد و به منظور استفاده از ظرفیت های این قانون لازم است همه سازمان ها و صنایع با پارک علم و فناوری و فناوران مستقر در پارک همکاری و مشارکت داشته باشند.
فرماندار شهرستان مرند نیز با استقبال از رویکرد جدید پارک در زمینه تقاضا محور شدن فرایند استقرار شرکت های فناور در مراکز رشد گفت: مرکز رشد مرند در دانشگاه آزاد جایگاه خود را پیدا کرده است و با همکاری دستگاه های متولی شهرستان موضوعات، مشکلات و چالش های صنایع و سازمان های  منطقه را احصا خواهیم کرد.
داود عباسی از آمادگی فرمانداری مرند در زمینه حمایت ویژه از رشد و توسعه مرکز رشد مرند خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری پارک ، فرمانداری و سازمان ها و صنایع منطقه در آینده نزدیک شاهد رشد جهشی محصولات و خدمات شرکت های مستقر در مرکز رشد مرند خواهیم بود.
انتهای پیام/
تقاضامحور شدن فرایند استقرار شرکت‌های فناور در مراکز رشد آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار