رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

جزئیات بیشتر از ربایش پروفسور فرهود

1401/08/15 - 10:11 - کد خبر: 79703 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس پایتخت با اعلام دستگیری سه نفر از عاملان ربایش پروفسور فرهود، جزئیات بیشتری از این پرونده را تشریح کرد.

به گزارش نصر، سردار حسین رحیمی، صبح امروز در حاشیه دستگیری عاملان ربودن پروفسور فرهود با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد فاتب، گفت: فردی از آشنایان آقای دکتر فرهود نقشه ربودن ایشان را به دلایل شخصی طراحی کرده و با همدستی دو نفر دیگر آن را به اجرا گذاشت. این فرد حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح دو نفر از همدستانش را به سمت خودروی دکتر فرهود در مقابل منزلش فرستاده و آنها با سوار شدن بر خودروی ایشان و معرفی خود به عنوان مامور امنیتی اقدام به ربودن پرفسور فرهود کرده‌اند.
وی ادامه داد: این افراد ابتدا با همان خودروی پروفسور فرهود او را به مرزن آباد برده و در آنجا از او درخواست هشت میلیارد تومان پول نقد یا یک دستگاه آپارتمان کردند، ظاهرا آنجا پرفسور موضوع را قبول نمی‌کند که پس از آن این افراد به شهرستان نور رفتند و دوباره موضوع را مطرح کردند که پرفسور فرهود این‌بار درخواست این افراد را مورد پذیرش قرار داد و آنها اقدام به بازگشت به تهران کردند.
رحیمی با بیان اینکه همزمان کارآگاهان پلیس آگاهی نیز سرنخ‌هایی از ربودن این چهره شاخص علمی کشورمان پیدا کردند، اظهارکرد: حتی سارقان در تلاش بودند تا در مسیر بازگشت حدود چهار میلیارد تومان از وجه را برداشت کنند که موفق نشدند. در نهایت دکتر فرهود به محل کار خود بازگردانده شد و در عرض کمتر از ۲۴ ساعت نیز پلیس سارقان را شناسایی و دستگیر کرد.
ربایندگان پرفسور فرهود
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه عامل اصلی دارای آشنایی با پرفسور فرهود بود، اظهارکرد:  این فرد از مدت‌ها قبل چنین تصمیمی را داشته و ناآرامی‌ها و ناامنی‌های اخیر موجل شده تا وی فرصت را برای انجام این طرح مناسب ببینید.

بازداشت ۴ عامل دیگر شهادت آرمان علی‌وردی
رحیمی همچنین از بازداشت چهار تن دیگر از عاملان شهادت آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان خبر داد و گفت: همانطور که قبلا اعلام کردیم، ۱۵ نفر به عنوان عامل اصلی در این پرونده مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، البته تعدادشان بیشتر بود اما عوامل اصلی ۱۵ نفر هستند که پنج نفر از آنان را دستگیر کردیم، چهار نفر نیز به تازگی دستگیر شدند و مابقی نیز به زودی دستگیر خواهند شد.
وی ادامه داد: طرح‌ها و اقدامات پلیس برای دستگیری این افراد ادامه خواهد داشت و ما تمامی این نفرات را بازداشت خواهیم کرد.
انتهای پیام/
جزئیات بیشتر از ربایش پروفسور فرهود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار