وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین آیین‌نامه‌ اجرایی حمایت عملی از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده

1401/08/14 - 11:36 - کد خبر: 79614 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش از تدوین آیین نامه اجرایی حمایت عملی و درازمدت از دانش آموزان خلاق و صاحب ایده خبر داد.

به گزارش نصر، یوسف نوری در بازدید از آخرین دستاوردهای دانش آموزی در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی و آخرین دستاوردهای دانش‌آموزی درمورد حمایت‌های وزارت‌ آموزش و پرورش از نوآوری‌های دانش‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی، افزود: این اقدام را با آیین‌نامه اجرایی حمایت عملی و درازمدت از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده انجام می دهیم.
وی اظهار داشت: بر اساس این آیین‌نامه و تعاملاتی که با بخش‌های مختلف دولت صورت گرفته، می‌توان زمینه‌ تجاری‌سازی ایده‌های برتر دانش‌آموزی را فراهم کرد.
وزیر آموزش و پرورش ایده های خلاقانه دانش آموزان را در غرفه‌ دانش‌آموزی ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی قابل توجه خواند و گفت: این مهم از ظرفیت‌های بالای آینده‌سازان کشور خبر می‌دهد.
نوری یادآور شد: ما حمایت عملی از این افراد را هدف قرار دادیم تا زمینه توسعه تولید در کشور و بکارگیری فناوری‌های مدرن فراهم شود.
وی تاکیدکرد: قطعا محدودیت زمانی و مکانی مانع حضور بسیاری از دانش آموزان خلاق در این رویداد شده است، اما مطمئنا  تعداد ایده‌های خلاقانه در این حوزه و دیگر حوزه‌های مرتبط با تولید و صنعت بسیار بیشتر از اینها است.
وزیر آموزش و پرورش به تفاهم‌نامه‌ای که با بخش صنعت منعقد شده است، اشاره کرد و گفت: ما در راستای این تفاهم‌نامه، آیین‌نامه‌ اجرایی حمایت عملی از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده را تدوین کرده‌ایم و عزمی جدی برای حمایت از آنها داریم.
نوری با تاکید براینکه حمایت‌ها باید درازمدت و هوشمندانه باشد، افزود: به طوری که بتوانیم پس از دریافت ایده‌ها، در قالب آموزش و پرورش و پژوهش‌سراها، پارک‌های علم و فناوری خاصی را با هدف تجاری سازی این ایده‌ها راه‌اندازی کنیم.
وی اضافه کرد: بر این اساس، تجار و صاحبان سرمایه می‌توانند در این پارک‌ها مشارکت کرده و بر روی ایده‌هایی که مالکیت معنوی آنها در اختیار دانش‌آموزان خواهد بود، سرمایه‌گذاری کنند.
وزیر آموزش و پرورش معتقد است:این روند، هم به توسعه تولید دانش‌بنیان در کشور کمک می‌کند و هم ثروت‌آفرینی خوبی را برای کشور و خانواده‌ها در پی خواهد داشت.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با حضور ۲۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق تولیدکننده دارو و فرآورده های طبیعی و سایر صنایع وابسته به گیاهان دارویی از سراسر کشور در مصلی تهران برگزار شد.
انتهای پیام/
تدوین آیین‌نامه‌ اجرایی حمایت عملی از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار