کارشناس سیاسی:

۱۳ آبان نقطه عطف تحولات سیاسی منطقه بود

1401/08/13 - 14:03 - کد خبر: 79557 نسخه چاپی

نصر: استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان برای همیشه تاریخ در سپهر استکبارستیزی جهان باقی است، گفت: این روز بزرگ نقطه عطف تحولات سیاسی منطقه بوده است.

به گزارش نصر، محمدجواد عقلمندی روز جمعه، افزود: بدون تردید ۱۳ آبان در حافظه‌ تاریخی ملت غیور ایران همواره با استکبارستیزی و دشمنی با آمریکای جهانخوار همراه بوده است و باید توجه داشت که این روز به جهانیان آموخت که می‌توان چپاولگران را به زباله‌ دان تاریخ افکند.
وی یوم‌الله ۱۳ آبان را روزی مهم برای همه مستضعفان عالم و آزادی خواهان جهان توصیف و اضافه کرد: ملت بزرگ ایران در طول سالیان مبارزات خود با استکبار که حتی به سال های قبل از انقلاب مربوط می شود، به کرات شاهد بدعهدی‌ها و خیانت‌های این جبهه منحوس و مستعمر بوده است.
عقلمندی ادامه داد: در شراط کنونی نیز آمریکای جهاخوار و نظام سلطه در بازی جدید خود با شعار «زن، زندگی، آزادی»، در صدد نابودی زنان و مردان و کشته‌ سازی و ضربه به نظام اسلامی هستند که بدون تردید این دسیسه ها نیز با هدایت‌های رهبر انقلاب و بصیرت مردم ولای نقش بر آب خواهد شد.
وی گفت: ۱۳ آبان ماه  به جهانیان نشان داد که می‌توانند هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف کنند و دیوار ظلم و ستم را بشکنند و این روز یادآور این است که امت ایران اسلامی حاضر نیستند که در دام حرکت‌های به ظاهر دیپلماتیک و در باطن معاندانه‌ مستکبران عالم افتاده و ارزش‌های اصیل و دستاوردهای بیشمار خود را به وعده‌های عوام فریبانه آن‌ها واگذار کند.
عقلمندی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان مصادف با شهادت مظلومانه دانش آموزان و حادثه تبعید امام (ره) است که نشانگر ظلم و استبداد مستکبرین می‌باشد، یادآور شد: این روز مهم از سوی دیگر روز تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که تداعی‌گر تحقق وعده‌های الهی به مؤمنین است.
به گفته وی این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز به جهت دربرداشتن این دو بعد سیاسی مهم نقطه عطف در تاریخ پر برکت ایران اسلامی است.
وی افزود: بی‌شک همه این حوادث از سرچشمه منحوس جریانی نشات گرفته است که تاب تحمل نگاه عدالت جویانه و آرمان خواه پاک سیرتان و مستضعفین خداجو را ندارد و جریانی که در طول تاریخ بشریت، همواره در مقابل حق و حقیقت به انواع حیله‌ها و تزویرها و نیز خشونت‌ها دست آویخته و از هیچ خیانت و جنایتی فروگذار نبوده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز تبریز، گفت: این حضور پرشور  تجدید عهدی جدید با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و منویات رهبر انقلاب است که نشان می دهد این مردم همواره پشت سر ولایت برای اعتلای ایران اسلامی بوده و خواهند بود.
انتهای پیام/
۱۳ آبان نقطه عطف تحولات سیاسی منطقه بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار