خبر/

ضرورت افزایش بودجه هلال احمر

1401/08/12 - 16:38 - کد خبر: 79530 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر بر ضرورت افزایش بودجه جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش نصر، نامدار عبداللهیان در گردهمایی معاونان امدادونجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی در جمعیت هلال احمر گفت: در جنگ جهانی دوم پس از تخریب کشور ژاپن، مردم این کشور با هم عهد بستند تا کشور خود را به سرعت بازسازی کنند. هر کشوری از سه سرمایه منابع فیزیکی، نیروی انسانی و منابع طبیعی بهره می‌برد. در ژاپن هشتاد درصد نیروی انسانی، ۱۸ درصد فیزیکی و دو درصد منابع طبیعی است. ژاپن روی نیروی انسانی کار کرد و به قله رسید. ما نیز باید در کشورمان و به طور خاص در جمعیت هلال احمر، روی همین موضوع کار کنیم و نیروی‌هایی با دانش علمی داشته‌ باشیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های تیم مدیریتی جدید جمعیت هلال احمر برای دریافت بودجه از مجلس اظهار کرد: در گذشته مجلس کار زیادی با جمعیت هلال احمر نداشت و به همین دلیل نیز اطلاعات چندانی از تمام اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر وجود نداشت. این در حالی است که هلال احمر مسئولیت‌های بزرگ و ارزشمندی دارد. تکریم انسان‌ها، ایجاد صلح پایدار، کاهش آلام بشری و کمک به سلامت انسان‌ها ئظایف هلال احمر است که همه هم بار حقوقی دارند. اولین خروجی صحبت کردن با مجلس تقدیر و تشکر ۲۶۰ نماینده مجلس از هلال احمر بود.
عبداللهیان افزود: ما با مجلس نه تعارضی برخورد کردیم نه سازشی بلکه تعاملی برخورد کردیم. در این دوران اگر نتوانیم به این قله برسیم، بعد از آن نیز نمی‌توانیم به آن برسیم. دکتر کولیوند تا کنون با ۶۰ درصد نمایندگان مجلس جلساتی برگزار کرده و مطالبات جمعیت هلال احمر را به آن‌ها منتقل کرده‌است. عمده مطالباتی که مطرح شد در حوزه جذب نیروی انسانی بود. در حالی که این موضوع در حوزه اختیارات ما نیست. صدور مجوز پایگاه‌های امداد و نجات نیر مطالبه بعدی است که نیازمند آمایش سرزمین است.
وی تکید کرد: امروزه در هلال احمر باید تعلقات سیاسی را کنار گذاشت. احترام مجلس واجب است چرا که ما به آن‌ها نیاز داریم. ما بر اساس نیازهایمان و برنامه‌های دکتر کولیوند نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و باید بودجه  شش هزار و صد میلیاردی فعلی به صدهزار میلیارد تومان برسد. همچنین کار دیگری که ما در دولت کردیم این بود که در سفرهای استانی دولت با مسئولان صحبت کردیم و اعتباراتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان دریافت کردیم.
وی با تاکید بر لزوم انجام برنامه‌ریزی منطقی و اصولی اظهار کرد: برنامه‌ریزی به کارها جهت‌دهی می‌کند. آمال و آرزو نیز با برنامه متفاوت است. از ۲۷۳ برنامه ۱۴۳ برنامه اصلا صاحب ندارد. این برنامه ریزی مناسبی نیست. برنامه‌ریزی ظرفیت، بودجه و نیروی انسانی ماهر می‌خواهد و این موارد باید در برنامه‌ریزی درست لحاظ شود.
انتهای پیام/
ضرورت افزایش بودجه هلال احمر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار