مدیرکل امور زنان استانداری آذربایجان‌شرقی:

بانوان سرپرست خانوار دهک اول تا پنجم بدون ضامن وام می‌گیرند

1401/08/12 - 15:19 - کد خبر: 79515 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بانوان سرپرست خانواری که جزو دهک های اول تا پنجم هستند، مشکل ضمانت بانکی نخواهند داشت و می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند.

به گزارش نصر، «زهرا کوهی» روز پنج‌شنبه در نشست با بانوان فعال در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی هشترود افزود: این تسهیلات باید منطبق بر ظرفیت‌های هر شهرستان برای توانمندسازی بانوان سرپرستان خانوار صرف شود.
وی با بیان اینکه برای مشاغل روستایی در حوزه بانوان تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کشاورزی هشترود در زمینه کشت گیاهان دارویی، پرورش گل‌وگیاه و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در حوزه بانوان این منطقه ضروری است.
وی همچنین با اشاره به موضوعات راهبردی حوزه زنان و خانواده استان، از راه‌اندازی هفت کارگروه استانی با موضوعات گفتمان‌سازی الگوی سوم زن، جمعیت، کسب‌وکار پایدار، تحکیم بنیان خانواده، زیست عفیفانه، نشاط اجتماعی، حقوق و مسئولیت‌های زنان خبر داد.
پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار هشترود
فرماندار هشترود به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار این شهرستان اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات طی نیمه دوم سال و از طریق معرفی به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود.
به گفته «علیرضا توری» این تسهیلات برای مشاغل خانگی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد، اشتغال روستایی با کارمزد ۶ درصد تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان و تسهیلات تبصره ۱۸ با سود ۱۲ درصد تا سقف سه میلیارد تومان خواهد بود.
در این آیین از زنان کارآفرین هشترود تجلیل شد.
انتهای پیام/
بانوان سرپرست خانوار دهک اول تا پنجم بدون ضامن وام می‌گیرند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار