مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران؛

ناتو مقصر اصلی جنگ اوکراین است

1401/08/12 - 14:16 - کد خبر: 79511 نسخه چاپی

نصر: مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در گفت‌وگویی با شبکه راشا تودی با گفتن اینکه ناتو و سیاست‌های آن «تهدیدی علیه بشریت و ثبات» است، گفت ناتو مقصر اصلی وقوع جنگ اوکراین است.

به گزارش نصر، سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در بخشی از گفت‌وگو با شبکه راشا تودی که ویدیوی آن را در صفحه توییترش منتشر کرد، درباره جنگ اوکراین گفت: ایران با جنگ مخالف است و می‌خواهد این جنگ پایان یابد، اگرچه ایران بر این باور است که مقصر اصلی ناتو است.
مرندی ادامه داد: ناتو به سمت شرق گسترش پیدا کرد و به روسیه درباره این گسترش دروغ گفت. آن‌ها در اوکراین یک کودتا برپا کردند، از نازی‌ها، نئونازی‌ها و راست افراطی حمایت کردند. همان کاری بود که در سوریه کردند، از داعش در سوریه و در ۱۹۰۸  از القاعده در افغانستان و در ۱۹۹۰ از کنتراها در نیاکاراگوئه حمایت کردند. آمریکا و متحدان آن سابقه‌ای طولانی در حمایت از عوامل افراطی در جهان دارند.
وی گفت: گسترش ناتو برای ایران هم یک تهدید محسوب می‌شود. اگر اوکراین در وضعیت نظم فعلی جهانی یا نظم رو به فروپاشی جهانی، عضو ناتو شود، می‌توان تصور کرد که همین انتظار از گرجستان و دیگر کشورها وجود خواهد داشت که به ایران بسیار نزدیک هستند؛ بنابراین، گسترش ناتو تا حد زیادی خلاف منافع ایران است. ناتو تهدیدی علیه بشریت و ثبات است. آن‌ها موجب ویرانی کشورها شده‌اند. دیدیم که با لیبی چه کردند. دیدیم که چطور کشورهای ناتو موجب ویرانی بخش زیادی از افغانستان و عراق شدند، چطور به سعودی‌ها در نسل‌کشی در یمن کمک کردند و از حکومتی آپارتاید [رژیم صهیونیستی] در فلسطین حمایت می‌کنند.
انتهای پیام/
ناتو مقصر اصلی جنگ اوکراین است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار