مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

تسهیلات بافت فرسوده فرصت مناسبی برای نوسازی شهرهاست 

1401/08/12 - 10:45 - کد خبر: 79459 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نوسازی بافت فرسوده در شهرها، گفت: در این راستا شهروندان می توانند از فرصت پرداخت تسهیلات بافت فرسوده استفاده کرده و ساختمان های خود در این بافت ها را نوسازی کنند.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن شهرستان آذرشهر، افزود: باید همه دستگاه های متولی در حوزه مسکن وارد کار شده و در تسهیل و بهبود وضعیت بافت فرسوده همکاری کنند.
وی با بیان اینکه بافت های فرسوده در معرض خطر ناشی از بلایای طبیعی به ویژه زلزله قرار دارند، اظهار داشت: نوسازی این بافت ها باید در اولویت قرار گیرد و شهروندان ساکن در این بافت ها نیز با احساس خطرات احتمالی در این زمینه اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: باید از ظرفیت های قانونی جهش تولید مسکن که برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جهت گسترش شهر و شهرسازی پرداخت می شود، استفاده کرد.
بخشی زاده، با بیان اینکه از شهرهای کوچک اطراف تبریز باید برای سرزیر جمعیت این شهر استفاده کرد، ادامه داد: اجازه استفاده از موضوع تهاتر برای هزینه کرد در راستای اجرایی طرح مسکن مهر صادر شده و می توان در این راستا از این موضوع بهره برد.
اکبر راشدی ملکی، رییس اداره راه و شهرسازی آذرشهر نیز در این جلسه گزارشی از روند ثبت نام و فعالیت های انجام شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ارایه کرد.
در این جلسه مقرر شد ۱۰ هکتار از محوطه لوله سازی به استناد قانون جهش تولید توسط اداره راه و شهرسازی و اداره ثبت و املاک ثبت و ضبط و ۲۰۰ هکتار از اراضی روبروی بیمارستان شهید مدنی این شهرستان جهت رفع نیازمندی شهری و جهش تولید مسکن به محدوده شهری الحاق شود.
همچنین مقرر شد از اراضی زمین شهری با رفع معارض و تولید مسکن و همچنین اراضی شهرک شهید مدنی و ۵۲ هکتار ار اراضی دانشگاه مدنی با الحاق به محدوده شهری جهت تولید مسکن استفاده شود.
شهرستان آذرشهر با جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز استان واقع شده است.
انتهای پیام/
تسهیلات بافت فرسوده فرصت مناسبی برای نوسازی شهرهاست  خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار