یادداشت/

زارع پور عنوان دار وزیر فیلترینگ در ایران / دوغ یا نوشابه !

1401/08/12 - 09:38 - کد خبر: 79455 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات به فضای انحصاری بعد از فیلترینگ سفت و سخت افتخار می کند و ان را جزو موفقیت های خود و جوانان ایرانی می نامد.

روز گذشته ، وزیر ارتباطات بدون اشاره به آینده مبهم و از بین رفتن معیشت و کسب و کار و نابودی سرمایه میلیون ها فعال اقتصادی در پلتفرم های خارجی مثل تلگرام و اینستا ، گفت:"  چند میلیون فروشنده در پلتفرم‌های وطنی که الان جز سرمایه‌های کشور هستند فعالیت دارند «این مایه خوشحالی است که جوانان کشور،ما را از پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی و اروپایی بی نیاز کردند."
البته جناب وزیر و دیگر مسوولان هیچ برنامه ای برای جبران خسارت فعالان تلگرام ، اینستا ، واتساپ و ... نداشته و اعلام نکرده اند .
مرور صحبت های وزیر ارتباطات انسان را یاد سکانس دوغ یا نوشابه در سریال نون خ میندازد: که روناک می پرسید بزرگواران دوغ یا نوشابه!؟
همه می گفتن نوشابه، اما با تحکم به آنها دوغ می داد!

تلگرام و اینستا را طوری فیلتر کرده اند که اگه بخواهید وصل شوید باید با بدبختی وصل بشوید، از آن طرف هم اینترنت را گرانتر حساب می کنند؛ حالا از مردم می پرسند اینستا یا مثلا روبیکا!؟
خوب اینکه اظهر من الشمس است!
با این وضعیت اینترنت در کشور مردم اگه بگویند اینستا(نوشابه)، شما حتما روبیکا(دوغ) می دهید و چاره ای هم ندارند!
باور کنید نابودی معاش مردم و بی تفاوتی نسبت به اینهمه ورشکشته، نه تنها افتخاری ندارد بلکه مایه شرمساری است.
نابود کردن کسب و کار مردم در پلتفرم های تلگرام و اینستا و رها کردن آنها به حال خود در حالیکه طی سالیان ، میلیاردها برای راه اندازی کسب و کار و جلب مشتری و ... هزینه کرده اند ، کمتر از ویران کردن و نابودی کارگاه های تولیدی و کارخانه های فیزیکی ندارد .
افتخار مربوط به زمانی است که فضا رقابتی باشد و مردم حق انتخاب داشته باشند.
در روز های اخیر اعلام شد نقش توئیتر در ناآرامی های اخیر ایران بیش از سایر پلتفرم ها بود اگر فیلترینگ راهکار بود نباید اینگونه می شد چون بیش از 6 سال است که توئیتر فیلتر است.
پس عزیزان مسئول حداقل یک بار به حرف بزرگان نظام گوش دهید و به جای محدودیت؛ زمینه ایجاد تولید محتواهای اینترنتی فاخر را فراهم کنید نه اینکه همه جا را فیلتر کنید و دم از موفقیت و افتخار بزنید.
امروز وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای نیست که زمینه ضرر را برای مردم ایجاد کنید .
انتهای پیام/
زارع پور عنوان دار وزیر فیلترینگ در ایران / دوغ یا نوشابه ! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار