خبر/

ساخت و ساز غیرمجاز آفت بزرگ شهرستان بستان آباد

1401/08/12 - 09:20 - کد خبر: 79452 نسخه چاپی

نصر: فرماندار بستان آباد ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف مسیل ها را آفت بزرگ این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش نصر، پاشایی در مراسم معرفی دادستان جدید بستان آباد گفت: بستان آباد به جهت ویژگی ها و ظرفیتهای بی بدیل طبیعی و جغرافیایی مورد توجه سودجویان و متخلفان است و تصرفات گسترده اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز مردم شهرستان را کلافه کرده است.
وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته بیش از ۱۰۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و مسیل رودخانه ها با دستور دستگاه قضایی در شهرستان قلع و قمع شده است و ادامه این مسیر و اقدام جدی می تواند برای سودجویان بازدارنده باشد.
پاشائی در این رابطه پیشگیری را موثرتر و کارآمدتر از قلع و قمع دانست و افزود: دستگاههای اجرایی و نظارتی باید قبل از اینکه بنایی ساخته و هزینه ای بر مردم و بیت المال تحمیل شود مانع ساخت و ساز غیرمجاز شوند.
در این مراسم معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در کنار رسیدگی به دعاوی مردم و اجرای عدالت وظیفه سنگین نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط دستگاههای مختلف را نیز بر عهده دارد تاکید کرد: بسیاری از مشکلات موجود که باعث نارضایتی مردم از ادارات و دستگاههای اجرایی می شود عدم اجرای درست و به موقع قانون است.
وی تصریح کرد: اجرای قانون با سرعت و دقت می تواند مانع بسیاری از نارضایتی ها و کاستی ها شود
فیض اللهی با اشاره به روند افزایشی پرونده های کیفری در کشور گفت: دستگاههای فرهنگی برای پیشگیری از جرم و حذف بسترهای جرم و فساد در کشور باید در کنار دستگاه قضایی باشند.
وی افزود: هر قاضی در دستگاه قضایی کشور روزانه بیش از ۲۰ فقره پرونده را رسیدگی می کند که در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار بیشتر است و طبیعی است با این حجم از پرونده و مراجعه به دستگاه قضایی، تحقق اهداف عالی این دستگاه برای رسیدن به عدالت مطلوب و رضایتمندی بیشتر دشوار خواهد بود
در این مراسم حسین متقی نیا به عنوان دادستان جدید شهرستان بستان آباد معرفی شد.
 انتهای پیام/
ساخت و ساز غیرمجاز آفت بزرگ شهرستان بستان آباد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار