دبیرکل خانه کارگر؛

ولایت و رهبری خط قرمز خانه کارگر است

1401/08/11 - 17:26 - کد خبر: 79420 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اغتشاشات اخیر و هنجارشکنی عده‌ای از فریب‌خوردگان، اعلام کرد: ولایت و مقام رهبری خط قرمز این تشکل است و به زودی بیانیه تفصیلی خانه کارگر درباره اغتشاشات منتشر خواهد شد.

به گزارش نصر، علیرضا محجوب روز چهارشنبه در گردهمایی سرپرستان و خبرنگاران روزنامه کار و کارگر در تبریز با اشاره به اینکه خانه کارگر به مناسبت هفته نیروی انتظامی یک بیانیه صادر کرده است، افزود: اصل اساسی برای شخص من و تشکیلات خانه کارگر، رهبری است و معتقدیم باید ریشه و  اصل اغتشاشات با درک درست از تحولات مختلف کشور به خصوص در حوزه های اقتصادی تجزیه و تحلیل شود که در این زمینه به نظرم مسایل معیشتی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی توطئه های دشمنان را عنصر آشکار در شورش های اخیر دانست و با ابراز تاسف از اینکه عده ای در این میان تحت تاثیر قرار گرفته اند، اظهار داشت: باید توجه داشت که برای فعالان فرهنگی و اهالی رسانه، پرداخت عمیق و ریشه ای به این مسایل لازم و ضروری است.
محجوب با انتقاد از کسانی که در حوزه های اقتصادی مسیر نادرستی را طی کردند، یادآور شد: در این زمینه یا باید منتقدان را اقناع کرد و یا خودمان اقناع شویم که برای این منظور به هیچ عنوان نباید از مقام رهبری هزینه شود که متاسفانه تعدادی از افراد چنین نمی کنند.
وی وضعیت اقتصادی و تورمی ایران را نه مربوط به سال های پس از انقلاب اسلامی، بلکه با سابقه ای بیش از ۲۰۰ ساله دانست و افزود: باید توجه داشت که در حوزه های اقتصادی اگر تعادل بین عرضه و تقاضا بر هم بخورد، به طور حتم یکی از آنها زمین خواهد خورد که جبران آن شابد غیرممکن باشد.
وی قطع یارانه بخش کشاورزی را به معنی مرگ اقتصاد دانست و اظهار داشت: بدترین نوع یارانه در جهان یارانه های نقدی است و باید این یارانه ها به سمت خدمات عمومی سوق داده شود تا منجر به شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی نشود.
دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر لزوم اتحاد ملی و تلاش های شبانه روزی دستگاه های دولتی و مردم برای رهایی از مشکلات کنونی، گفت: باید توجه کرد که آمریکا و جهان غرب به هیچ عنوان خیر و صلاح مردم ایران را نمی خواهد و ویرانی منطقه ارمغان حضور آمریکا است که نمونه اخیر آن را در اوکراین مشاهده می کنیم.
محجوب با انتقاد از کسانی که عنوان می کنند هر کسی بیاید بهتر از جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: من به شدت با این تحلیل مخالفم و نگاهی کوتاه به دلایل انقلاب سال ۱۳۵۷ نشان می دهد که برخلاف تصورات عده ای، مسایل اقتصادی در سرنگونی رژیم طاغوت موثر بوده است، چون در حالی که متوسط تورم بین سال های ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ شمسی تنها ۲ درصد بود، این میزان در سال ۱۳۵۶ به ۱۶ برابر افزایش پیدا کرد و این یعنی شکست و سرنگونی رژیم طاغوت.
وی قطبی شدن دارایی های کشور را تهدید و چالش جدی برای کشور بیان و اضافه کرد: قطبی شدن سرمایه ها تا حدودی برای مردم قابل تحمل بود اما قطبی شدن دارایی به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست و نابرابری ها را ریشه دارتر می کند.
معاون دیبرکل خانه کارگر نیز در این همایش با بیان اینکه روزنامه کار و کارگر تنها رسانه تخصصی کارگری کشور است، گفت: این روزنامه باید خودش به عنوان تولیدکننده اخبار و گزارش های خبری وارد عرصه شود و از اتکا به سایر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اجتناب کند.
حسن صادقی ادامه داد: هرچند انتشار اخبار مختلف از رویدادهای کشور از سوی خبرگزاری بسیار سریع تر انجام می شود اما روزنامه های نیز می تواند با تحلیل های خبری ، اعتبار و جایگاه خود را باز یابند.
وی جمعیت انبوه کارگران کشور را یکی از مزیت های روزنامه کار و کارگر خواند و اظهار داشت: این مجموعه بزرگ تنها صدایی که دارد همین روزنامه است و در حقیقت پژواک مظلومیت جامعه کارگری به شمار می رود.
انتهای پیام/
ولایت و رهبری خط قرمز خانه کارگر است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار