مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اشتغال ۱۴۶ هزار کارگر در بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کشور

1398/09/07 - 15:22 - کد خبر: 7941 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۴۶ هزار کارگر در بنگاه‌های اقتصادی کشور مشغول به‌کار هستند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، کریم یاوری در بیست‌و‌یکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۴۶ هزار نفر کارگر در بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور مشغول به کار هستند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک نهاد حمایتی در جهت حل مشکلات قطعا پای کار خواهد بود.

وی افزود: صیانت از نیروی کار با طیف وسیعی از خدمات و وظایف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در قانون کار نیز صیانت از نیروی کار بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است، بیان کرد: حمایت از پایداری مشاغل و حفظ اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی رویکرد و هدف اصلی ما در این وزارت است.

یاوری تصریح کرد: تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اولین اقدام این وزارت در راستای کمک به واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال بود که در سال ۹۵ با پیوست قانونی عملیاتی شد.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی فقط مختص یک دستگاه خاص نیست و تمامی نهادهای دولتی و حاکمیتی در گره گشایی مشکلات حوزه اقتصاد دخیل هستند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از اول سال تا کنون مبلغ ۹ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در اختیار آن‌ها گذاشته شده است.

یاوری افزود: پرداخت بیمه بیکاری در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بسیار کم بوده که این امر نشان از استفاده از تمام ظرفیت‌های و توان جهت جلوگیری از بیکاری کارگران است.

وی گفت: کسب رتبه اول استان اردبیل در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری بر اساس ارزیابی شش ماهه نشأت گرفته از تدابیر مؤثر و دور اندیشی مسؤولان استانی در گره گشایی مشکلات واحدهای اقتصادی است.

انتهای پیام/

اشتغال ۱۴۶ هزار کارگر در بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار