وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

پیش بینی از وضعیت تولید سرم در کشور تا پایان سال

1401/08/11 - 13:33 - کد خبر: 79397 نسخه چاپی

نصر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال، تولید سرم را به ظرفیت هر ماه۶ میلیون واحد می رسیم.

به گزارش نصر، سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار کرد: در وزارت تعاون ماموریت های متنوعی داریم که تقدیم مجلس کردیم. نگاه کلان دولت، بهبود معیشت برای همه گروه های شغلی اعم از کارگزان، بازنشستگان و کارمندان است. تصمیمات خوبی برای افزایش حقوق کارگران در امسال اتخاذ و اجرا شد و دولت لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: رفع فقر مطلق و کاهش فقر نسبی، به ظرفیت اسمی رساندن واحدهای تولیدی ماموریت ویژه ما است. در زمینه دارو هم تصمیمات خوبی گرفته شده، مواد اولیه به صورت وفور تامین و دارو تولید شده است. ظرفیت جدیدی برای تولید آنتی بیوتیک و سرم ایجاد شده است.تا پایان سال در تولید سرم به ظرفیت هر ماه۶ میلیون واحد می رسیم.
مرتضوی در ادامه با بیان اینکه مشکلات دارویی فروکش کرده است، گفت: به مردم اطمینان می دهم بر حسب دستورات رییس جمهور، مشکلات برطرف شده و رو به کاهش است و هیچ دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.
وزیر تعاون در پاسخ به سوالی درباره دلیل لغو بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی توسط برخی بیمارستان ها، تصریح کرد: این خبر صحت ندارد. در نشست با مسئولان وزارت بهداشت، مشخص شد، سازمان تامین اجتماعی بدهی‌هایی به دانشگاه ها دارد که بخشی از این بدهی پرداخت و بخش دیگری هم پرداخت می شود. بیمارستان ها و داروخانه ها نسبت به تامین دارو هیچ مانعی ایجاد نکرده اند یکی دو بیمارستان وجود داشته بر حسب دستور وزیر بهداشت، مشکل حل شد.
مرتضوی ادامه داد: بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بدهی به داروخانه ها داشتیم که پرداخت شده است، اگر مقادیر جزیی مانده باشد، پرداخت می‌کنیم. هفت هزار میلیارد تومان هم به بیمارستان ها بدهی داشتیم که همین امروز ۵ هزار میلیارد آن پرداخت می شود.
انتهای پیام/
پیش بینی از وضعیت تولید سرم در کشور تا پایان سال خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار