معاون فرماندار تبریز:

عبور از چالش سالمندی در شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی است

1401/08/11 - 14:12 - کد خبر: 79395 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمند شهرستان، گفت: برای اینکه مساله سالمندی در آینده به چالش تبدیل نشود، باید پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد و راهکارهای لازم برای ایجاد شرایط مناسب زندگی سالمندان ارایه شود.

به گزارش نصر، حسین قربانی در شورای سالمندی شهرستان تبریز  با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان در جامعه فراهم شود، ادامه داد: همه دستگاه های مسئول موظف هستند که فضای رفاهی این قشر را مورد توجه قرار داده و به سالمندان و بازنشستگان با نگاهی عمیق و به چشم کنجینه هایی بزرگ بنگرند.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تکریم سالمندان، افزود: حساس سازی جامعه نسبت به بحث سالمندان و پیش بینی نیازهای آنها، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اجتماعی مطلوب به سالمندان با حفظ احترام و کرامت آنان باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
قربانی ادامه داد: در عرصه شهری لازم است امکانات و سیاست ها در سطحی برنامه‌ریزی و ترتیب داده شود که بتواند زمینه فعالیت سالمندان را در فضایی آرام و بی‌دغدغه فراهم کند.
وی بر حل مسائل و مشکلات این قشر با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: ضروری است زمینه‌های لازم برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان در جامعه فراهم شود.
وی تاکید کرد: وجود سالمندان در جامعه بسیار ارزشمند است زیرا آنها دارای تجربه های گرانقیمتی هستند که بایستی از آن بهره گرفت.
معاون فرماندار تبریز همچنین از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا در راستای فرهنگ سازی برای تکریم هر چه بیشترسالمندان در جامعه تلاش کنند.
انتهای پیام/
عبور از چالش سالمندی در شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار