رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی؛

صنعت چاپ و بسته‌بندی در تمام تولیدات صنعتی ارزش آفرین است

1401/08/11 - 11:28 - کد خبر: 79371 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که صنعت بسته‌بندی و چاپ در تمام تولیدات صنعتی ارزش آفرین است، گفت: آذربایجان شرقی با وجود بیش از 570 کارخانه مواد غذایی در حوزه شیرینی و شکلات و صنایع مرتبط 50 درصد ظرفیت کشور را شامل می شود بنا بر این صنعت چاپ و بسته بندی در این استان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان با حضور در برنامه تلویزیونی تراز از شبکه سهند که به منظور بررسی مسایل و مشکلات صنعت چاپ انجام شد، افزود: صنعت چاپ پشتیبان سایر رشته صنعت‌هاست و تاثیر فعالیت این صنعت در آذربایجان شرقی زیاد است.
وی با بیان این که 700 واحد صنفی چاپ در استان فعالیت می کنند، ادامه داد: علاوه بر این تعداد، اکثر واحدهای صنایع غذایی بزرگ به منظور تکمیل زنجیره، واحد چاپ و بسته بندی نیز دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه، مشکلات کارگری و تامین انرژی زحمات بسیاری در بخش تولید می کشند ولی بسته بندی تاثیر زیادی در تعیین قیمت نهایی محصولات دارد.
پرنیان ادامه داد: از نظر فنی و کیفیت تولید هیاتی با خبرگان صنعت اعم از ماشین‌سازان، خانه صنعت، اتاق بازرگانی، اتحادیه ها و کارشناسان تخصصی صنعتی تشکیل شده که این هیات ماشین آلاتی که به کشور وارد می شود و کارکرده هستند به شرطی که کالای باکیفیت تولید شود بررسی و با اعلام نظر کارشناسی مجوز واردات صادر می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مالیاتی واحدهای چاپ در استان گفت: به عنوان دستگاه خدمتگذار باید با حضور در فضاهای کسب و کار و ارایه قوانین به صورت شفاف و قابل فهم باید کاری کنیم تا تولیدکنندگان تنها به فکر تولید کالای باکیفیت و با قیمت تمام شده پایین باشند.
پرنیان با بیان این که به منظور رفع موانع فعالیت باید ارتباط نزدیک با کسب و کارها ایجاد کنیم، افزود: ضوابط و مقررات باید به طوری شفاف باشد که یک واحد کسب و کار به موقع متوجه شود که با قوانین موجود مشمول چه مالیاتی می شود که در این صورت این موضوع بر قیمت تمام شده محصولات یک واحد چاپ تاثیر دارد.
وی ادامه داد: مشکلات مالیاتی فعالان صنف چاپ از اداره کل امور مالیاتی پیگیری خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تکلیف واردات ماشین آلات نو که مشابه داخلی نداشته باشند و یا ماشین آلات مستعمل مشخص است با وجود این که در پنجره واحد ارایه خدمات، کارهای خوبی انجام شده ولی باز هم نقص هایی در این زمینه وجود دارد البته در این زمینه دستگاه های مختلف بخشنامه های متعددی را صادر می کنند که متاسفانه این موضوع موجب سردرگم شدن صاحبان کسب و کار می شود.
پرنیان ضمن تقدیر و تشکر از استاندار آذربایجان شرقی و دستگاه های مختلف قضایی و نظارتی گفت: در چند ماه گذشته جلسات متعددی برای جلوگیری از رسوب ماشین آلات صنعتی در گمرک انجام شده که خوشبختانه در حال حاضر نزدیک به صفر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به قانون جدید مبارزه با کالای قاچاق گفت: با توجه به قانون جدید اگر مشخصات ماشین آلات در اظهارنامه متناقض باشد ماشین آلات وارداتی مشمول قاچاق می شود بنا بر این واردکنندگان و افرادی که کارهای گمرکی را انجام می دهند باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/
صنعت چاپ و بسته‌بندی در تمام تولیدات صنعتی ارزش آفرین است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار