رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛

اشتغال دانشجویان و امیدآفرینی در بین جوانان مورد توجه دانشگاه آزاد قرار دارد

1398/09/07 - 14:26 - کد خبر: 7932 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد دانشگاه تغییر ریل و اثرگذاری مثبت فرهنگی در کشور است تا دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه خاص خود را پیدا کند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سفر به استان قم با حضور در بیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با این مرجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کرد و در جریان وضعیت بهبودی ایشان قرار گرفت.

طهرانچی ضمن عیادت و آرزوی سلامتی و طول عمر برای آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی و فعالیت‌های این دانشگاه در طول یک سال تحصیلی گذشته ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی ۴۰۰ واحد و مرکز آموزشی و ۷۰۰ مدرسه این دانشگاه در سراسر کشور، یک دانشگاه اجتماعی است که در طول ۳۷ سال فعالیت خود، اثرات فرهنگی مختلفی داشته است.

وی ادامه داد: رویکرد در این مدت تغییر ریل و اثرگذاری مثبت فرهنگی در کشور بود تا دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه خاص خود را پیدا کند. در این راستا ساختار دانشگاه را تغییر دادیم و معاونت های موضوعی را ایجاد کردیم که یکی از مهمترین آنها، معاونت علوم انسانی و هنر است که با هدف تغییر رویکرد از علوم انسانی ترجمه ای ایجاد کردیم. این معاونت بیش از 650 هزار دانشجو دارد و همه فعالیت های آموزشی و پژوهشی این دانشجویان ذیل معاونت علوم انسانی و هنر انجام می شود.

طهرانچی با تأکید بر اینکه سند دانشگاه اسلامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سرلوحه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، گفت: یکی از اقدامات مهم در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه است که حجت الاسلام والمسلمین شریفانی مسئولیت این نهاد را برعهده گرفته اند تا بتوانیم با جدیت موضوعات تربیتی دانشجویان را پیگیری کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اشتغال دانشجویان و امیدآفرینی در بین جوانان مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، افزود: در بحث کشاورزی وضعیت آموزش این رشته در کشور تقریباً به صفر رسیده بود و فقط هفت هزار دانشجوی کشاورزی داشتیم. برای خروج از این وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی حرکت جدی را آغاز کرد و حتی در برخی از واحدها به پذیرش دانشجو بدون دریافت شهریه و آموزش در محیط علمی و عملی اقدام کرد. یکی از طرح های موفق دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی طرح تولید بذر هیبریدی خیار و گوجه است که مراحل اجرایی آن در استان اصفهان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تدوین طرح دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی تلاش دارد وضعیت فرهنگی را ساماندهی کرده و ارتقاء دهد تا بتوانیم مسیری جدا از آنچه القا می شود را پیش بگیریم. در این راستا حرکت های محتوایی و شکلی داشتیم و خداوند موفقیت هایی را نصیب ما کرده است.

آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه تهران نیز که در این جلسه حضور داشت به ارائه مطالبی درباره تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با این پژوهشگاه و طرح «فقه نظام» پرداخت.

براساس این گزارش، در این دیدار علی سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها و سیف الله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 اشتغال دانشجویان و امیدآفرینی در بین جوانان مورد توجه دانشگاه آزاد قرار دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار