خبر/

چهار رویداد ورزشی آذربایجان شرقی در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ثبت شد

1401/08/10 - 16:34 - کد خبر: 79316 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی از ثبت چهار تور دوچرخه سواری استان در تقویم اتحادیه جهانی UCI در سال ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش نصر، ناصر هوشیار روز سه شنبه اظهار کرد: تورهای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان، مرند - ارس، سهند مراغه و کندوان چهار توری هستند که در تقویم سال ۲۰۲۳ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ثبت شده اند.
وی اضافه کرد: تور دوچرخه سواری بین المللی ایران آذربایجان که سی و پنجمین دوره آن در مهر ماه گذشته در مسیر استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار شد سال آینده و براساس تاریخی که در تقویم جهانی برای آن ثبت شده از ۲۰ تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ (۱۰ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳)در پنج مرحله برگزار می شود.
هوشیار افزود: تور دوچرخه سواری مرند - ارس ویژه جوانان نیز که تاکنون دو دوره از آن برگزار شده طبق تقویم جهانی، ۱۲ تا ۱۵ مهر سال آینده (۴ تا ۷ اکتبر ۲۰۲۳) در چهار مرحله برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این تور در دوره اول به صورت داخلی و در دوره دوم با شرکت تیم های خارجی برگزار شد و به یکی از تورهای معتبر دوچرخه سواری در رده سنی جوانان تبدیل شده است.
دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در نهم خرداد ماه (۳۰می ۲۰۲۳) نیز شهرستان مراغه میزبان دومین دوره مسابقه ماراتن کراس کانتری تحت عنوان مسابقه سهند، خواهد بود و این تور تنها رویداد ثبت شده در بخش کوهستان در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری است.
هوشیار از تور یکروزه کندوان به عنوان چهارمین تور ثبت شده در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نام برد و افزود: بیست و دومین دوره این تور قدیمی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۳) در مسیر روستای تاریخی کندوان برگزار خواهد شد.
استان آذربایجان‌شرقی موتور محرک دوچرخه‌سواری قاره کهن و کشورمان است و از ۱۴ روز رقابت ثبت شده کشورمان در تقویم اتحادیه جهانی، ۱۱ روز آن به میزبانی این استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
چهار رویداد ورزشی آذربایجان شرقی در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ثبت شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار