مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

محوطه سازی مساکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار

1401/08/09 - 18:34 - کد خبر: 79234 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد: برای محوطه سازی مساکن مهر استان به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن در هشترود گفت: برای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اگر اشخاصی که دارای فرزند سوم از تاریخ ۲۷ مهر سال گذشته باشند و فرم قرمز (ج) دارند اداره مسکن و شهرسازی فرم آن‌ها را سبز خواهد کرد تا از امکانات مسکن استفاده کنند.
وی ادامه داد: برای خانوار‌های فرزند سوم اداره راه و شهرسازی استان زمین ۲۰۰ متری با فروش اقساطی، دو سال تنفس و اقساط هشت ساله خواهد داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: افتتاح حساب برای بیش از ۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن و تامین ۸۵۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن در آذربایجان شرقی صورت گرفته است.
بخشی زاده ادامه داد: کل متقاضیان ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در  آذربایجان شرقی ۲۷۱ هزار و ۳۶۰ نفر است که از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۸۶۷ تعیین تکلیف شده اند و ۵۱ هزار و ۶۱۷ نفر واجد شرایط هستند و ۵۰ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص) اعلام شده اند و ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر تایید نهایی شدند.
علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم از پایلوت بودن شهرستان هشترود در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: برای اولین بار و بصورت پایلوت در هشترود اولا شرط سکونت پنج ساله حذف شده و قطعات در شهر ۲۵۰ متر و در روستا‌ها ۵۰۰ با احداث ویلایی داده خواهد شد.
وی افزود: هزار واحد بافت فرسوده در شهر هشترود وجود دارد و  دو هزار و 51 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.
 شهردار شهر هشترود هم از صدور پروانه ساخت رایگان برای احداث مجدد در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: ۳۲ هزار متر مربع بافت ناکارآمد شهری در سه نقطه شهر (سید دره سی، محله ارمنستان و گنجینه کتاب) وجود دارد.
مهدی پورصادق گفت: شهرداری در سال ۹۸ محوطه مسکن مهر را با هزینه سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان آسفالت ریزی کرده و تاکنون اداره مسکن و شهرسازی هیچ گونه هزینه‌ای در قبال محوطه سازی پرداخت نکرده است.
انتهای پیام/
محوطه سازی مساکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار