رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

سه هزار داروساز تا کنون از دانشکده داروسازی تبریز فارغ التحصیل شده اند

1401/08/09 - 16:05 - کد خبر: 79221 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشکده داروسازی تبریز بیش از سه هزار فارغ التحصیل رشته داروسازی به کشور تحویل داده است.

به گزارش نصر، خسرو ادیب کیا روز دوشنبه در گفت وگویی، تعداد دانشجویان مقطع دکترای عمومی دانشکده داروسازی تبریز را ۱۱۱ نفر اعلام و اضافه کرد: پارسال تعداد ۱۸ دانشجو نیز در مقطع دکترای تخصصی تحصیلات خود را با دفاع از پایان نامه های خود به پایان رساندند.
وی اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد ۱۰۱ نفر دانشجو در رشته دکترای عمومی داروسازی توسط این دانشکده پذیرش شد که ۵۸ نفر آنها از مهر و بقیه از بهمن ماه دوره آموزشی خود را آغاز می کنند.
به گفته وی در حال حاضر در مقطع تحصیلات تکمیلی تعداد پنج نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۴ نفر دانشجو در رشته های تخصصی داروسازی مشغول تحصیل هستند.
ادیب کیا رسالت اصلی دانشگاه را آموزش بیان کرد و افزود: بر همین اساس اولویت اصلی دانشکده داروسازی بهبود کیفیت فرآیندهای آموزشی است که در سال های گذشته اساتید فرهیخته این دانشکده تلاش های زیادی در جهت بهبود فرآیندهای آموزشی داشته اند.
وی با اشاره به قدمت ۷۲ ساله دانشکده داروسازی تبریز، یادآور شد: این دانشکده هم اکنون نیز هر ساله دانشجویان دکترای عمومی داروسازی را در دو مقطع ورودی مهر و بهمن و دانشجویان در مقطع دکترای تخصصی را  در۱۰ رشته تخصصی داروسازی پذیرش می کند.
ادیب کیا گفت: هم اکنون در دو رشته کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی و شیمی دارویی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در داشکده داروسازی مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه سیاست دانشکده داروسازی بهبود کیفیت آموزشی رشته های موجود است، اظهار کرد: با توجه به تعداد رشته های موجود و با در نظر گرفتن این نکته که ایجاد رشته های جدید باید بر اساس نیاز کشور باشد، در حال حاضر برنامه ای برای افزایش تعداد رشته های جدید وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، دانشکده داروسازی تبریز در سال ۱۳۲۸ به عنوان دومین دانشکده داروسازی ایران بعد از دانشکده داروسازی تهران به منظور تامین نیاز کشور به داروساز به ظرفیت ۲۴ نفر آغاز به کار کرد تا اینکه به سال ۱۳۴۵ از دانشکده پزشکی جدا و با نام  دانشکده علوم دارویی و علوم آزمایشگاهی فعالیت خود را ادامه داد.
تربیت دانشجویان در دوره های دکترای تخصصی PhD نیز از سال ۱۳۶۹ در دانشکده داروسازی تبریز با ایجاد رشته فارماکوگنوزی آغاز شد و در حال حاضر ۶۲ دانشجو در دوره های PhD در رشته های فارماکوگنوزی، فارماسیوتیکس، فارماکولوژی، شیمی دارویی، توکسیکولوژی، بیوتکنولوژی دارویی و کنترل دارو و غذا در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند.
 انتهای پیام/
سه هزار داروساز تا کنون از دانشکده داروسازی تبریز فارغ التحصیل شده اند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار