دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان:

انجمن اسلامی دانش آموزان امکان کنشگری را فراهم می‌کند

1401/08/09 - 15:14 - کد خبر: 79207 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: انجمن اسلامی به عنوان تشکل در تمام سال‌ها علاوه بر تقویت روحیه استکبار ستیزی امکان کنشگری را هم برای نوجوانان فراهم می کند.

به گزارش نصر، حسین تاریخی امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز دانش آموز و هفته نوجوان اظهار کرد: انجمن به عنوان قدیمی‌ترین تشکل توانسته با حفظ هویت و پرچم‌داری دانش آموزان جایگاه آنها را به رسمیت بشناسد، اگر میدان را برای دانش آموزان باز کنیم، بی شک کنش گری موثری از دانش آموزان دیده می‌شود.
وی افزود: دانش آموزان در بزنگاه و موانعی که انقلاب دچار گره شده است، گره گشایی‌های بسیاری کرده‌اند.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته این سوال مطرح بود که دانش آموزان چگونه می‌توانند وارد عرصه‌ها شوند، اما آنها نشان دادند که میزان و نقش کنشگری دانش آموزان بر خیلی‌ها پررنگ شد.
تاریخی ادامه داد: تجارب کشورها و تمدن‌ها نشان داده که دانش آموزان روحیه ذاتی استکبارستیزی دارند و تحمل هیچگونه تکبر، غرور و خودخواهی را ندارد و در مقابل هر گونه استکبار ستیزی مقاومت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: بخش جدی این موضوع استکبارستیزی دانش آموزان به فطرت پاک نوجوانان و بخشی دیگر به روحیه سلحشوری ایرانی برمی گردد. در مواقع مختلف با روحیه خوب، کنش‌های خوبی را رقم زده‌اند.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: عده‌ای همواره درصدد هستند که کفه مفهوم استکبار را با تلقی خود تغییر دهند، روحیه استکبار ستیزی را نمی توان از نوجوان گرفت اما تلاش برخی این است که مفهوم خود از استکبار را در ذهن دانش آموزان ترسیم کنند و در این راستا ابزار آنها رسانه است که به این صورت با دروغ پردازی‌ها می‌خواهند ذهن نوجوان را با مفهوم استکبار تغییر دهند.
تاریخی یادآورشد: اما در نهایت حقیقت آشکار و شفاف می‌شود و البته رو سیاهی برای افراد دخیل باقی خواهند ماند که این افراد باید در تاریخ پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان در اظهار نظرات برخوردار از تعقل هستند، عنوان کرد: اظهار نظرهای دانش آموزان پخته و عاقلانه است، وقتی مسوولان جسارت پاسخگویی داشته باشند، دانش آموزان کار کارشناسی خوبی هم انجام می دهند، نسل حال حاضر در فضای دانش آموزی پرتداوم‌ترین نسل برای بقای انقلاب اسلامی است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش با بیان اینکه تعهد دانش آموزان به انقلاب ستودنی و مثال‌زدنی است، گفت: مخاطبان انجمن اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان، مقطع اول و دوم هستند و تلاش کردیم با اقتضائات زمان برنامه‌هایی را طراحی کنیم که در این حوزه تغییرات شگرفی را انجام می‌دهد. اردوها و بازی‌های گروهی تاما صورت گرفته که در فضای فعلی آموزش و پرورش تلاش‌های گروهی ایجاد می‌شود. در واقع در جشنواره‌ بازی‌های گروهی تاما تجربه بهتری را مشخص می کنیم.
تاریخی درباره برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: برنامه دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان به سمت محل‌های تجمع ۱۳ آبان و مراسم نماز جمعه در روز دانش‌آموز از جمله برنامه‌هاست.
وی افزود: کافه ۵۷ برنامه دیگری است که اجرای آن از ماه آبان با محوریت گفت‌وگوی دانش‌آموزان در محیط مدرسه و در یک فضای عقلانی و منطقی آغاز می‌شود.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: پنج هزار مدرسه متوسطه دوم در فاز اول، شاهد شکل‌گیری فضای گفت‌وگو و تبادل نظر برای نوجوانان می‌شوند.
تاریخی یادآورشد: لیگ‌های دانش آموزی با محور کتابخوانی و موضوع بیانیه گام دوم و استکبارستیزی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. روحیه استکبارستیزی را نمی توان از دانش آموزان گرفت.
وی عنوان کرد: همچنین در هفته ملی نوجوان تئاترهای دانش آموزی در مدارس برگزار می‌شود همچنین کتاب «من معترضم» مجموعه سؤالات دانش‌آموزی متناسب با مسأله حجاب گردآوری شد و پاسخ‌های مناسب آورده شده است.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درباره پویش سلبریتی محجوب من توضیح داد: هدف شناسایی سلبریتی های دانش آموزی در رده سنی نوجوانی و دانش آموزی است. کسانی که فعالیت های مختلف در حوزه های متنوع دارند و برای دانش آموزان ناشناخته هستند.
تاریخی ادامه داد: در این پویش معرفی شهدا دانش‌آموز و رزمندگان دوران دفاع مقدس مدنظر است، افراد افتخار آفرین باید به عنوان سلبریتی مطرح شوند، دانش آموزان در حوزه‌های مختلف افتخارات بسیاری کسب کرده‌اند که باید بازگو شود.
وی عنوان کرد: باید از آنچه دانش آموزان در دوران انقلاب به عنوان حماسه رقم زدند، به نیکی یاد شود.شهدای دانش آموز و قهرمانان ملی باید برای دانش آموزان مرور و معرفی شوند، افرادی که در جوانی از لذت های دنیوی گذشتند اما برای نظام و انقلاب عزیزترین سرمایه یعنی جانشان را از دست دادند.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره پرسش‌های دانش‌آموزان در اتفاقات اخیر کشور اظهار کرد: سؤالات نوجوانان به عملکرد گشت ارشاد، نیروی انتظامی و فلسفه حجاب و موضوع آزادی مربوط می‌شود که سعی شده در کتاب «من معترضم» به این سوالات پاسخ داده شود.
تاریخی افزود: درخواست ما از پلیس و نیروهای امنیتی این بودکه که برخورد با دانش آموزان، مواجهه مانند یک فرد مجرم سابقه دار نباشد که همکاری و تصمیمات مناسبی در این زمینه گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: البته برای دانش آموزانی که مرتکب قتل شده‌اند، نمی‌توان توصیه‌ای داشت اما برای سایر دانش آموزان که با توجه به هیجان و احساسات نوجوانانی به این جریان پیوستند، دستورالعمل‌هایی برای مواجه صحیح با آنان صادر شده و قوه قضائیه و پلیس هم همکاری و درک خوبی از این موضوع و مواجهه با این دانش آموزان دارند.
در این برنامه از کتاب(من معترضم) با موضوع سوالات این روزهای دانش‌آموزان پیرامون حجاب، عفاف و حقوق زن در اسلام رونمایی شد.
 انتهای پیام/
انجمن اسلامی دانش آموزان امکان کنشگری را فراهم می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار