رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد:

صدور هزار کیفرخواست برای اغتشاشگران اخیر/دادگاه‌ها علنی برگزار می‌شود

1401/08/09 - 13:47 - کد خبر: 79193 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حدود هزار فقره کیفرخواست در محاکم قضایی استان تهران در رابطه با آشوبگران و اغتشاشگران خبر داد و گفت که دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، علی القاصی مهر امروز دوشنبه (۹ آبان) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، افزود: پرونده تعدادی از افرادی که در جریانات اخیر دست به اقدامات خرابکارانه زده و دارای اتهامات سنگینی از جمله ضرب و جرح یا به شهادت رساندن ماموران حافظ امنیت، به آتش کشیدن اموال عمومی و تعرض به نوامیس مردم بودند، در دادگاه انقلاب تعیین وقت شده است.
وی اظهار داشت: دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.
رئیس قوه قضاییه نیز در این جلسه شورای عالی قضایی از مراجع قضایی برخی استان‌ها به‌ ویژه تهران که پرونده‌های عناصر اغتشاشات را جدا کرده و دادگاه‌های رسیدگی به آنها را آغاز کرده‌اند، قدردانی کرد.
رئیس عدلیه با اشاره به انتظار مردم از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی برای پایان دادن به اغتشاشات گفت: دستگیری و برخورد با عاملان و مسببان قضایای اخیر به‌ویژه حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، انتظار و توقع به حق مردم است.
محسنی اژه‌ای افزود: نظام و دستگاه‌های مسئول نیز در طول این مدت نهایت خویشتنداری را به خرج دادند تا صفوف کاملاً از هم جدا و متمایز شود؛ یک سری از افراد به هر دلیلی ناراضی هستند و حتی ممکن است معترض نیز باشند؛ اما این افراد به هیچ وجه نمی‌خواهند با نظام مقابله کنند و امنیت مردم را به خطر بیندازند؛ بنابراین آنها باید صف خود را جدا کنند؛ نظام نیز فرصت کامل به آنها داده تا صف خود را جدا کنند. حتی در میان اغتشاشگران هم باید روشن شود که کدامیک قصد مقابله با نظام و براندازی را داشتند؛ همکاران ما در دستگاه قضایی همه تلاش خود را انجام دادند که این صفوف را جدا کنند و این امر محقق شد.   
وی ادامه داد: قطعاً آن کسانی که قصد مقابله با نظام و براندازی را دارند و وابسته به بیگانه هستند، منطبق با موازین قانونی به مجازات‌ خواهند رسید؛ بدون تردید قضات ما بر اساس موازین قانونی و با دقت و سرعت به پرونده‌های اغتشاشات اخیر رسیدگی خواهند کرد و احکام جنایتکاران طبق قانون و آنچه استحقاق آن را دارند صادر خواهد شد و در صورت قطعیت، اجرایی می‌شود.  
رئیس عدلیه موضوع تبیین ابعاد مختلف و پشت‌پرده قضایای اخیر را امری بسیار ضروری دانست و بر همین اساس به مرکز رسانه قوه قضاییه دستور داد با همکاری صداوسیما و سایر رسانه‌ها نسبت به روشنگری ابعاد و زوایای قضایای اخیر اهتمام داشته باشد تا دست دشمن بیش از پیش رو شود و برای کسی حجتی باقی نماند و چنانچه کسی به همراهی اغتشاشات ادامه دهد مشخص می‌شود در صف دشمن است.   
انتهای پیام/
صدور هزار کیفرخواست برای اغتشاشگران اخیر/دادگاه‌ها علنی برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار