فرماندار هشترود؛

۷۵ درصد از پایاب سد سهند تکمیل شد

1398/09/07 - 13:27 - کد خبر: 7919 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با اشاره به نقش پایاب در استفاده بهینه از سدها و توسعه کشاورزی گفت: ۷۵ درصد از فاز نخست پایاب سد سهند این شهرستان تکمیل شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق مصوبه راهبری سد قرار بود تا پایان امسال این پایاب به اتمام برسد که تاکنون ۷۵۰ هکتار آن با ۱۶.۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده و مابقی نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
وی همچنین به احداث نیروگاه ۱۵ مگاواتی  و ایستگاه برق در این پایاب اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است که با تخصیص آن در سال آینده احداث خواهد شد.
امینیان افزود: احداث این نیروگاه برای برق رسانی به زمین های کشاورزان برای آبیاری ضروری است.
فرماندار هشترود همچنین ایجاد منطقه کشت و صنعت در پایاب سد سهند شد و گفت: اجرای این طرح نقش موثری در افزایش تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی خواهد داشت.
سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.  
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است. 

انتهای پیام/

۷۵ درصد از پایاب سد سهند تکمیل شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار