یک کارشناس فناوری معتقد است؛

مهاجرت فعالان استارت آپ ایران به ترکیه 

1401/08/09 - 08:49 - کد خبر: 79135 نسخه چاپی

نصر: طبق نتایج آخرین پیمایش های رصدخانه مهاجرت ایران، میل به مهاجرت در میان فعالان استارت آپی کشور نزدیک به ۶۳ درصد اعلام شده است. 

به گزارش نصر، حامد بیدی، کارشناس فناوری در این خصوص گفت: حجم زیادی از این مهاجرت به کشور ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات است.
وی ادامه داد: فیلترینگ گسترده و قطعی های مکرر اینترنت دست به دست هم داده اند تا بخش مهمی از استارت آپ ها در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند و یا با تعدیل نیروی فراگیر مواجه شوند. 
وی ادامه داد: طبیعتا در چنین شرایطی راه کار کوتاه مدت صاحبان کسب و کارها و متخصصان این حوزه، مهاجرت موقت به کشورهایی است که بتوانند حداقل های چون امنیت زیرساختی اینترنت و فیلتر نبودن شبکه های اجتماعی و امکان برقراری ارتباط با سایر اکوسیستم های استاراپی دنیا را داشته باشند.
بیدی اذعان داشت: شرایط ترکیه اگرچه با اکوسیستم های استارتاپی اروپا فاصله زیادی دارد اما به دلیل وجود مواردی چون توانایی انتقال وجوه و برقراری ارتباط بین المللی امکان آن به واسطه تحریم ها در ایران وجود ندارد و از طرفی اوضاع پایدار شرایط اینترنت، مهاجرت به این کشور منطقی به نظر می آید.
انتهای پیام/
مهاجرت فعالان استارت آپ ایران به ترکیه  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار